Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av perhall
Det påminner lite om när jag köpte i det närmaste fullutrustad V70II MY08 och inte hade en tanke på att mittarmstöd bak inte var standard... det var standard i 244 DL-75... men plötsligt borta...

Merca C-klass har väl en tank på 34 liter och en större som option... enkelt sätt att skapa låg tjänstevikt..
av liketlever
Vad fan har baksätes delningen med bränsletanken och göra? Ni kan ju starta en tråd om just baksätet om det är de ni vill diskutera..
av Lövet
Det är ett annat exempel på besparingar som gjorts på samma sätt som bränsletanken. Den där sura attityden är också ett utmärkt sätt att se till att du inte kommer få svar på någonting framöver.
Användarvisningsbild
av Vojje
måste nog hålla med TS. I två hela sidor lyckas forumet hålla sig till ämnet, men sedan spårar det ur.
Är ganska säker på att det finns en tråd om baksätets delning, och en borde ju räcka.
av troubleshooter
Tvivlar på att bränsletanken är mindre av ekonomiska skäl, i så fall är det ju helt ologiskt att man skulle ha två olika storlekar på tanken, för det måste ju ändå kosta en del extra jämfört med att den skulle ha en storlek rakt över. :roll:
Användarvisningsbild
av fjohan82
Detta med bränsletank är ganska intressant, hur olika tillverkare går till väga. XC90 har väl 70 liter? VW Touareg har 100 liter...
av Mike68
På dieselbilarna kan knappast tankstorleken vara ett problem, min D3 AWD drar ju en halvliter på långkörning.
Ok för de största bensinarna.
Min sommarbil med 61 l tank och deklarerad förbrukning på över 1,3l/mil blandat där är tanken lite, men ska man ha 421hk så får man leva med det.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Jag tycker det är premium att ha en vettigt stor tank. På semestern drog vi en runda på 600-650 mil. Skönt då att bara behöva tanka 6 ggr trots man åker D5, AWD och poletartrimmat i en rätt stor SUV.

Att nya modellen skulle vara så mycket snålare att det inte spelar någon roll är ju bara löjligt. Min första bil var en Opel Rekord -65. Den åkte man på 0.68 l/m, 52 år senare och femtioelva bilar senare drar nya bilen lika mycket trots att reklamen hävdar att varje år har man minsann blitt 15 % snålare :D :D :D Hade det stämt skulle bilen tatt en fingerborg per mil.

Och hur icke-premium är det att släpa runt på en husvagn/hästsläp med en sådan pluttetank, det bli inte många mil per tank.

Men det är klart, är man premium så asar man inte en husvagn utan bor på fint hotell :D :D :D
Nästa elbil från Volvo?

Volvo har två modeller som börjar p&ari[…]

Ett annat sätt är att se det som par[…]

Flödar förgasare

Sker bara det i bland är det flottörvent[…]

Tror inte vi behöver en tråd om vad ba[…]