Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Nexus
camaro69 skrev:
grammse skrev:
camaro69 skrev: Axet, jobbar du på gummifirman, eller???

Vilken begåvad attityd. Vad är annat löst folk??? Sossar, eller??? :lol:

Med din smartness lär du snart avancera. :wink:
Löst folk tror jag han menar såna som sympatiserar med moderater (S) :lol: :lol: :lol:
Nej, han måste mena såssar. :wink:

:lol: :lol: :lol:
(N) :-))))) nu hörs du mycket dåligt :lol: :lol: :lol:
Användarvisningsbild
av Brainy
V70BiFuel03 skrev:
Brainded skrev:
V70BiFuel03 skrev:kommer man in som kund med sina EGNA stålar & EGEN bil (ingen företagsbil) så ska man f-n i mig kräva bra service. Svensken är tyvärr aldeles för flat när det kommer till att ställa krav på de som ska ha hans pengar & detta utnyttjas.
Det har för övrigt ingen som helst relevans vilket parti man röstar på huruvida man kräver ett bemötande som är värdigt kunden, bra service ska vara en självklarhet !
Nu blir jag lite nyfiken? varför skulle det vara skillnad på vilket bemötande jag ska få om jag kommer in med tjänstebilen eller för den delen en av firmabilarna? Jag betalar inte själv nej, det är min budget som ska hållas ja. Är detta relevant? Nej.
Det som spelar roll är att däckfirman vill ta betalt för en tjänst och för att jag ska vilja lägga mina eller företagets pengar där så vill jag ha precis det du beskriver för privata bilar.

mvh
Anders

Nä, he he.... missförstå mig inte Anders.... vad jag menar är att jag får uppfattningen att alltför många företag som har till uppgift att erbjuda service i en eller annan form har en stor del företagskunder (inget fel på det), problemet är att den som då är ansvarig för bilen & lämnar in den brukar ju inte vara speciellt engagerad i hur mycket företaget debiterar eller huruvida personalen är serviceminded eller inte....eller om det tar 2.5 månader tills han får tillbaks bilen (han kvitterar ju ut en hyrbil som han inte betalar för i alla fall).

så, vad jag menade var att det är brist på visat intresse för bilen, kostnader osv från den som lämnar in företagsbilen OCH som ett resultat av detta.....nonchalans från de som ska ge service på företaget...dels den service de lämnar till killen med företagsbilen (kostnad osv betyder ju ingenting i alla fall) & detta smittar av sig när privat personen som är beroende som fan av sin bil & inte har lusta att betala för en hyrbil i 2.5 månader eller betala tokpriser som debiteras gentemot företag som tecknat idiot avtal med firman ifråga kommer & ska lämna in sin bil.

Detta blev kanske rörigt men jag hoppas att min poäng gick hem.
Då är jag med :)
camaro69 skrev:
camaro69 skrev:
axet skrev:
Exakt hur var han otrevlig?
Varför ska dom jobba över när du inte kan ta dig dit i tid?
Folk har ju kanske annat att göra efter jobbet. Men den där attityden är typisk hos folk idag (speciellt sk "företagare", chefer, moderatröstare och annat löst folk) att bara för att dom är "kund" så ska dom kunna bete sig hur som helst och just i deras fall så ska man göra undantag. :evil:
Axet, jobbar du på gummifirman, eller???

Anders

När man läser ett sånt begåvat inlägg som från "axet", så förstår man den bristande servicen.

Det är inte lätt att var längst ner på karriärstegen. Man får ju även intrycket av att vissa vill stanna kvar där också. :wink:

:D
Vart i karriärstegen denne person ligger tänker jag inte kommentera även om jag har mina aningar... :wink:

I vilket fall som helst så får han gärna presentera sig före han vill köpa tjänster av/genom mig så jag vet när jag inte ska anstränga mig så mycket.

mvh
Anders
av axet
Brainded skrev:
V70BiFuel03 skrev:
Brainded skrev: Nu blir jag lite nyfiken? varför skulle det vara skillnad på vilket bemötande jag ska få om jag kommer in med tjänstebilen eller för den delen en av firmabilarna? Jag betalar inte själv nej, det är min budget som ska hållas ja. Är detta relevant? Nej.
Det som spelar roll är att däckfirman vill ta betalt för en tjänst och för att jag ska vilja lägga mina eller företagets pengar där så vill jag ha precis det du beskriver för privata bilar.

mvh
Anders

Nä, he he.... missförstå mig inte Anders.... vad jag menar är att jag får uppfattningen att alltför många företag som har till uppgift att erbjuda service i en eller annan form har en stor del företagskunder (inget fel på det), problemet är att den som då är ansvarig för bilen & lämnar in den brukar ju inte vara speciellt engagerad i hur mycket företaget debiterar eller huruvida personalen är serviceminded eller inte....eller om det tar 2.5 månader tills han får tillbaks bilen (han kvitterar ju ut en hyrbil som han inte betalar för i alla fall).

så, vad jag menade var att det är brist på visat intresse för bilen, kostnader osv från den som lämnar in företagsbilen OCH som ett resultat av detta.....nonchalans från de som ska ge service på företaget...dels den service de lämnar till killen med företagsbilen (kostnad osv betyder ju ingenting i alla fall) & detta smittar av sig när privat personen som är beroende som fan av sin bil & inte har lusta att betala för en hyrbil i 2.5 månader eller betala tokpriser som debiteras gentemot företag som tecknat idiot avtal med firman ifråga kommer & ska lämna in sin bil.

Detta blev kanske rörigt men jag hoppas att min poäng gick hem.
Då är jag med :)
camaro69 skrev:

Anders

När man läser ett sånt begåvat inlägg som från "axet", så förstår man den bristande servicen.

Det är inte lätt att var längst ner på karriärstegen. Man får ju även intrycket av att vissa vill stanna kvar där också. :wink:

:D
Vart i karriärstegen denne person ligger tänker jag inte kommentera även om jag har mina aningar... :wink:

I vilket fall som helst så får han gärna presentera sig före han vill köpa tjänster av/genom mig så jag vet när jag inte ska anstränga mig så mycket.

mvh
Anders

Ja du var jag befinner mig i karriärstegen är totalt ointressant men jag kan väl säga så mycket att jag jobbar med försäljning ansvarar för inköp och sortiment och det går jävligt bra, dock så söker jag andra jobb just för att jag inte orkar med denna attityden hos folk. Bara för att man köper en tjänst eller vara så betyder väl inte det att man inte kan bete sig som folk eller? folk tror att dom är gud och bara för att deras saker har pajat alternativt att saker och ting inte kan fixas på en gång så ska man slicka röv och ge dom kompensation osv.

passande användarnamn för övrigt.
av matzen10
Jadu, axet.. Lycka till på anställningsintervju! (om du ens kommer så långt med den attityden...)

---Matz
Användarvisningsbild
av Nexus
camaro69 skrev:
grammse skrev:

Löst folk tror jag han menar såna som sympatiserar med moderater (S) :lol: :lol: :lol:
Nej, han måste mena såssar. :wink:

:lol: :lol: :lol:
Sås har man till mat :!: inte på bilen :wink: :wink: :lol:
Användarvisningsbild
av Brainy
axet skrev:Ja du var jag befinner mig i karriärstegen är totalt ointressant men jag kan väl säga så mycket att jag jobbar med försäljning ansvarar för inköp och sortiment och det går jävligt bra, dock så söker jag andra jobb just för att jag inte orkar med denna attityden hos folk. Bara för att man köper en tjänst eller vara så betyder väl inte det att man inte kan bete sig som folk eller? folk tror att dom är gud och bara för att deras saker har pajat alternativt att saker och ting inte kan fixas på en gång så ska man slicka röv och ge dom kompensation osv.

passande användarnamn för övrigt.
Ehhh? det var väl just att bete sig som folk jag krävde, inget annat? Men det är alltså bara kunden som ska bete sig som folk och inte säljaren?
Vart i tråden har du läst att jag var otrevlig mot dom? När krävde jag kompensation eller att dom skulle slicka röv? Har du läst noga så har du sett att jag hade nöjt mig med att få ett vänligt bemötande där de bad mig komma tillbaka dagen efter.

Passande nick? nu funderar jag på om du tänker på mitt eller om du misstar det med Brain-dead (som väl sammanskrivet skulle kunna skrivas som Braindead).
Mitt nick är Brainded, dvs två delar.
Brain: Här antar jag att du inte behöver någon översättning? Det betyder Hjärna.
ded: En hemgjord lite kryptisk förkortning utav dedicate (=['dedikeit] verb 1 tillägna, dedicera 2 ägna /to åt/ 3 inviga)

Brainded är alltså mitt sätt att (enligt mig själv) lite fyndigt säga att jag tillägnar hjärnan den information som jag kan få via denna typ av forum.
Ifall du hade knäckt den tankenöten så förstår jag inte varför du tycker mitt nick är passande :roll:

mvh
Anders
Användarvisningsbild
av Mattias_F
Brainded skrev: Passande nick? nu funderar jag på om du tänker på mitt eller om du misstar det med Brain-dead (som väl sammanskrivet skulle kunna skrivas som Braindead).
Mitt nick är Brainded, dvs två delar.
Brain: Här antar jag att du inte behöver någon översättning? Det betyder Hjärna.
ded: En hemgjord lite kryptisk förkortning utav dedicate (=['dedikeit] verb 1 tillägna, dedicera 2 ägna /to åt/ 3 inviga)

Brainded är alltså mitt sätt att (enligt mig själv) lite fyndigt säga att jag tillägnar hjärnan den information som jag kan få via denna typ av forum.
Ifall du hade knäckt den tankenöten så förstår jag inte varför du tycker mitt nick är passande :roll:

mvh
Anders
Haha!!, asbra Brainded, har alltid funderat över ditt akronym till Nick. 8)
Användarvisningsbild
av Brainy
Tack 8)

mvh
Anders
av Daddan
Om man jobbar med människor ska man inte tycka det är jobbigt med folk som har några krav eller förväntningar. Det låter som att axet borde jobba som begravningsentreprenör, det blir sällan klagomål från kunderna då och hur ska man kunna begära att få returnera dessa "varor" :D
Laddbox

Håller med föregående talare. &Au[…]

XC70 2016

Tack. All info är uppskattad oavsett bra elle[…]

En ständig jakt på kapital verkar vara […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Hur nollar jag felkoder utan obd2? Bara att lo[…]