Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av AndS
Du har all rätt att fundera i de banorna. Hade själv inställningen att det inte skulle bli första årgången av den nya V90 utifrån att när vi fick vår V70II -08 blev det en del besök, även några återkallanden för åtgärd, t.ex. tryckrullen i motorn som byttes två gånger första året, vibrationer i instrumentpanel, etc, där inget av dem var "individproblem" utan generella.
Men så blev det inte, men hoppas nu att man fångat lite problem med XC90/V90 och att de är rättade i den V90CC som snart ska tillverkas.
av least
macattac skrev: Nej huua privat har jag inte råd med det. Vill gärna göra mer än att bara ha en bil.
Ja, har man som du inte råd med att betala för drömbilen för egna pengar så får man nog acceptera företagets miljöpolicy.
Lycka till med sossecontainern, varför du nu kallar en V90 för detta?

(Ett typiskt sossedrag är väl annars att racka ner på saker man inte har råd att köpa för egna pengar?)
sura56 skrev:Jag hade nya XC90 D5 Inscription och körde den i 9 mån. En kalasbil, var inte ett fel på den en enda gång.
Kör nu V90 D5 Inscription sedan ca. 3 mån och den går toppen, inte ett fel.
Väntar med spänning på att få beställa nya XC60
@sura56 Hvorfor byttet du fra XC90 til V90? Var det ikke bedre med en større bil?

Sent from my iPhone using Tapatalk
Användarvisningsbild
av sura56
superluxus skrev:
sura56 skrev:Jag hade nya XC90 D5 Inscription och körde den i 9 mån. En kalasbil, var inte ett fel på den en enda gång.
Kör nu V90 D5 Inscription sedan ca. 3 mån och den går toppen, inte ett fel.
Väntar med spänning på att få beställa nya XC60
@sura56 Hvorfor byttet du fra XC90 til V90? Var det ikke bedre med en større bil?

Sent from my iPhone using Tapatalk
Stor eller liten bil spelar mej ingen roll, jag gillar att byta bil bara :)
Vårterminen på båtmotorn

Ja,nu är det äntligen dags att göra[…]

Säkert reglerventilen på kompressorn. J[…]

Prestige Performance

Mer eller mindre så ja :-) . Sen finns det g[…]

Nästa elbil från Volvo?

Volvo har två modeller som börjar p&ari[…]