Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av sura56
Jag hade nya XC90 D5 Inscription och körde den i 9 mån. En kalasbil, var inte ett fel på den en enda gång.
Kör nu V90 D5 Inscription sedan ca. 3 mån och den går toppen, inte ett fel.
Väntar med spänning på att få beställa nya XC60
Samma här är supernöjd med min xc90. Jag längtar fortfarande att få ut och köra den nästa gång fastän jag redan haft den ett år.

De saker jag behövt kontakta min servicetekniker för har Volvo alltid löst galant och med otroligt bra bemötande. Här ligger i mitt tycke de väldigt bra till.
least skrev:Jag tycker du ska avbeställa bilen. Bättre att ta en bil av ett märke som är utan problem.

Återkom om vilket märke det blev. :roll:
Jag ska behålla sosse-containern.....jag var som sagt ute efter att få höra lite positivt eftersom det mest osar brunt.
Men fick jag ta valfritt märke (vi har ingen gräns på basbelopp däremot utsläpp) hade jag tagit Porsche Cayenne/Panamera....det är kvalité. Men en miljöbov enligt policyn.
Jag tycker du ska avbeställa om du tvekar.
Köp en Porsche privat istället. Varför välja en Volvo för att inte företaget godkänner Porsche pga utsläppet. Har du ett jobb där du kan välja bil oavsett pris kan du säkert köpa samma privat.

Skickat från min Iphone
SundanceKid skrev:Jag tycker du ska avbeställa om du tvekar.
Köp en Porsche privat istället. Varför välja en Volvo för att inte företaget godkänner Porsche pga utsläppet. Har du ett jobb där du kan välja bil oavsett pris kan du säkert köpa samma privat.

Skickat från min Iphone
Nej huua privat har jag inte råd med det. Vill gärna göra mer än att bara ha en bil.

Spännande vad alla hakar/retar upp sig på att man tvekar....'oooooh nej han avgudar inte Volvo, vik hädan onda väsen'

Lik väl som det finns gnällku**ar på forum - något som accepteras - så måste man väl få vända sig till forum när man undrar och tvekar? Volvo är ingen religion, get over it.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Användarvisningsbild
av meko
macattac skrev:
SundanceKid skrev:Jag tycker du ska avbeställa om du tvekar.

Skickat från min Iphone
Nej huua privat har jag inte råd med det. Vill gärna göra mer än att bara ha en bil.

Spännande vad alla hakar/retar upp sig på att man tvekar....'oooooh nej han avgudar inte Volvo, vik hädan onda väsen'

Lik väl som det finns gnällku**ar på forum - något som accepteras - så måste man väl få vända sig till forum när man undrar och tvekar? Volvo är ingen religion, get over it.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Men vad i jösse namn..!? Är du tvingad att köpa en? Mot din vilja? Hoppa av! Släpp! Sluta! (Troll?)
Vårterminen på båtmotorn

Ja,nu är det äntligen dags att göra[…]

Säkert reglerventilen på kompressorn. J[…]

Prestige Performance

Mer eller mindre så ja :-) . Sen finns det g[…]

Nästa elbil från Volvo?

Volvo har två modeller som börjar p&ari[…]