Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Lövet
Hade den bara haft LED strålkastarna hade den sett förträfflig ut. Lika bra bil är det ju utan utrustningen. Glöm inte bort att den ändå har "all" utrustning som folk köpte när förra V70II lanserades. Kraven har ökat rätt mycket sista åren.
av Schmoyoho
Må så vara, men halogen på en bil från 2017 känns ju nästan dumsnålt. Det borde väl gå under en säkerhetsfiness, bra strålkastare som standard? Dessutom känns det som att en bil som är snikutrustad från fabrik åldras snabbare, eller sämre iallafall. Om det sen är relevant beror väl på vilka krav man själv har, men i samma takt som du säger kraven ökat hittills är den väl passé rätt snabbt.
av Lövet
Halogenstrålkastarna, åtminstone på gamla V70II/S80, var alldeles utmärkta faktiskt. Hur bra de är på V90 vet jag faktiskt inte.
av Linqid
Jag är faktiskt helt oförstående till att någon (ännu mindre en handlare) beställer en V90 Kinetic. En V90 kostar som minst 324 000 kr innan rabatt. Att då inte lägga 4 900 kr extra på att få LED-strålkastare och p-sensor bak är hål i huvudet.
av Lövet
Frågan är om den är beställd av en handlare eller om det är Volvo själva som byggt den (det byggs ju alla möjliga bastarder internt) och sedan har den sålts billigt till en handlare? Det som talar emot är förstås att den gått 0 mil.
av Mikeys
Lövet skrev:Frågan är om den är beställd av en handlare eller om det är Volvo själva som byggt den (det byggs ju alla möjliga bastarder internt) och sedan har den sålts billigt till en handlare? Det som talar emot är förstås att den gått 0 mil.
Förregistrerad i december, brukar Volvo göra sig av med sina "specialbilar" så fort? Jag skulle snarare gissa på att det är en glad handlare som gick och beställde den billigaste V90 han kunde för att kunna sälja snabbt och tjäna en liten slant, och helt enkelt inte visste om / glömde bort att tors hammare var tillval. Det är ju trots allt ingen Volvohandlare. Det står även att vinterhjul ingår, men det finns ingen bild på dem. Vågar man gissa på att det är stålfälgar på dem? :wink:
av Lövet
Ja bilar med 0 mil som säljs av ej Volvo är ju lite spännande. Men jag tror den kommer säljas fort ändå. Finns alltid folk som vill ha den senaste modellen billigt men inte bryr sig ett dugg om utrustningen så länge den har farthållare och AC...

(Jag håller förstås med om det uppenbara i att välja till LED eftersom det är så liten kostnad)
  • 1
  • 75
  • 76
  • 77
  • 78
  • 79
  • 100
bränsletrycksregulator placering

Bara bytt från ovansidan. Bra om du har ett […]

Det är ju ett märkligt land, jag tycker […]

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]