Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

andersuw skrev:Hur uppriktiga svar man får kanske beror lite på vilken slags dialog man lyckas upprätta med verkstadspersonalen.
Jaså, du har alltså kunskap om min relation till personalen på min lokala Volvoverkstad! Men å andra sidan brukar du ju ha svar på det mesta.
Yaniz skrev:
andersuw skrev:Hur uppriktiga svar man får kanske beror lite på vilken slags dialog man lyckas upprätta med verkstadspersonalen.
Jaså, du har alltså kunskap om min relation till personalen på min lokala Volvoverkstad! Men å andra sidan brukar du ju ha svar på det mesta.
Nej jag bara konstaterar att våra erfarenheter på den aktuella punkten skiljer sig markant åt och framförde en av flera tänkbara hypoteser om vad det kan bero på. Ditt svar försvagar inte direkt hypotesen.
andersuw skrev:
Yaniz skrev:
Nej jag bara konstaterar att våra erfarenheter på den aktuella punkten skiljer sig markant åt och framförde en av flera tänkbara hypoteser om vad det kan bero på. Ditt svar försvagar inte direkt hypotesen.
Av förklarliga skäl väljer jag att inte bemöta hypoteser i form av subjektiva substanslösa antaganden.
Ja tänk om alla kunde vara överens...

Det jag tänker på, är hur sällan jag och förmodligen många med mig, faktiskt sticker in örona under huven och lyssnar hur det låter.
Hörs inte missljudet i kupén så finns det inte...
Jag vet, jag är en sån där konstig individ som ibland bara öppnar huven och rycker i lite av varje, som ska sitta fast, för att kolla så det inte råkar sitta löst. Det var så jag upptäckte den trasiga gummibussningen på över motorfästet på min 850 en gång i tiden, exempelvis.
Yaniz skrev:Av förklarliga skäl väljer jag att inte bemöta hypoteser i form av subjektiva substanslösa antaganden.
Det är förstås helt i sin ordning eftersom det ligger i hypotesers natur att de varken gör anspråk på att bli bemötta eller vara bevisade.
Eftersom det tycks ha uppstått ett problem här, huruvida man kan lita på verkstäderna vill jag tillägga att jag har fullt förtroende för min personliga verkstadskille. Han har i detalj förklarat för mig vad som hänt, och även visat hur de utbytta delarna skadats. Hade det här varit ett "vanligt" fel hade det säkert inte undgått detta forum genom åren. Jag har i alla fall inte hittat något skrivet, trots "googling" i forumet.

Vet vilken givare du menar. Hade upp den för[…]

Om muttern lossnar får du haveri,dom fyra mi[…]

Volvo car UX

Om du har google automotive i bilen så f&ari[…]

Vi har en Subaru XV, samma som Outback men kortare[…]