Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

av superpackman
Hej, Kom precis hem från att ha kört hem polarna från krogen, på vägen grejade polaren med stereon, ja skulle hjälpa han och vips var så var ja på en kantsten, stannade omedelbart och såg att det var 2/4 dels fälgen var kantstött på sidan precis vid däcket, Det är Nebula 18" orginal fälg, Nu till frågan Vad kan ja göra åt fälgen? Kan man Köpa 1st ny fälg på volvo? kostar en sådan isåfall?

tacksam för svar!

Mvh En ledsen SuperPackmaN
Användarvisningsbild
av K5054
Hej - enligt Biliabutikens prislista kostar en Nebula 8x18 5350.
Användarvisningsbild
av VolvoBengan
Du kan lämna in den till nån firma som fixar o trixar med aluminumfälgar så slipar de ner det skadade området åt dig, vid behov svarvar de så du inte ens ser den varit skadad!
Dom är riktigt säkra på sin sak...

Nu bor du ju en bit från Karlstad där jag bor, men finns en snubbe strax utanför Karlstad som gjort sig känd över vida Sverige just för att fixa trasiga alu.fälgar...

Min granne som dock kör SAAB (ursäkta svordomen) :lol: lämnade in 1 fälg till honom, den va riktigt illa vid då hans sambo trasat sönder kanten ordentligt vid en busshållplats.
Efter 2 dagar hos denna man så va den som ny, helt otroligt...

Han har prislista på sin sida på de jobb han gör, och jag kikade in nu lite snabbt och kan se att han tar 920:- för att svarva en fälg och lacka den... bra mycket billigare än att köpa en helt ny, och du lär inte se nån skillnad på en ny ändå.
Frakt till honom för en fälg tillkommer säkert men som sagt bra mycket billigare...

Kolla in på http://www.aluminiumsvetsarn.se
av superpackman
Tusen tack för snabba svar, Ja skall kolla med han gubben där som du berättade om! Tusen tack igen!
Användarvisningsbild
av VolvoB20
superpackman skrev:Tusen tack för snabba svar, Ja skall kolla med han gubben där som du berättade om! Tusen tack igen!
Glöm inte att göra en hjulinställning också, om du slog i hårt.

Classic som Volvo erbjuder för 2995:- &aum[…]

Tyvärr hittar jag ingen svensk sida som s&aum[…]

Tysta sommardäck V90

Så du rekommenderar ett däck för […]

Smart energifördelning hybrid

Dom har inte riktigt lyckats med den funktionen ha[…]