- tor 12 jan 2017, 10:33
Vad gäller OE-fälgar är jag tyvärr färgad av min bransch men jag tycker att eftermarknad både ser roligare ut än många OE-fälgar (undantag finns i mängder naturligtvis) och ger bättre värde för pengarna, exempelvis starka HLT/Rotary forged lättviktfälgar från TSW och OZ racing för halva priset på nytt, vanligt gjutgods OE, och dessa firmor kan designa hjul vill jag lova :D
Men jag är helt med dig på att 17" och 18" ser smått ut, dock väääldgt många som fortfarande är emot större hjul både sommar och vintertid tyvärr.
MVH
APhilipsson skrev:Yes, det stämmer. Fälgarna skall göras även i 19", 20" och 21" så småningom är tanken men tills dess är det 17" och 18" som gäller.skyrazer skrev:Kan tipsa om fälgarna "CSP 17" från Specialfälgar.på bilden lär det vara 20 tum. 17 tum på s/v90 ser extremt pluttigt ut i mina ögon.
Finns i riktigt snygg silverlack (om man nu inte söker grått förstås...). Levereras i 17" och 18", naturligtvis direktanpassad på alla vis (bult, c-hål och inpressning) plus att Volvos originallogo passar i mitten (man byter ut CSP-kåpan).
Till våren kommer samma fälg även med blank-svart och polerad front men dessa har jag själv ännu ingen bild på.
Väl mött!
Originalfälgar ser oftast bäst ut.
Vad gäller OE-fälgar är jag tyvärr färgad av min bransch men jag tycker att eftermarknad både ser roligare ut än många OE-fälgar (undantag finns i mängder naturligtvis) och ger bättre värde för pengarna, exempelvis starka HLT/Rotary forged lättviktfälgar från TSW och OZ racing för halva priset på nytt, vanligt gjutgods OE, och dessa firmor kan designa hjul vill jag lova :D
Men jag är helt med dig på att 17" och 18" ser smått ut, dock väääldgt många som fortfarande är emot större hjul både sommar och vintertid tyvärr.
MVH