Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej,

Vad har ni valt och köpt för v-däck till era V90´s? Är intresserad av andra alternativ än Volvos egna. Gillar stilen på MAK Stockholm 18" och även MAK Gothenburg 18". Får min bil i Mars och åker nog på att skaffa v-däck innan leverans.

Tack på förhand,

Fredde
Jag hade chansat och kört på sommardäcken.
Sen till vintern 17/18 hade jag köpt nya hjul. Kanske finns Nokian hakka R3 då. Så tänker jag i alla fall.
MAK fälgarna är väldigt snygga. Kommer själv köpa en uppsättning i 17 el 18 tum till nästa vinter. Är så trött på trånga 17" när dom ska tvättas.
Jag gillar Gothenburg men Stockholm är minst lika snygga. Svårt där.
Tycker dom MAK Stockholm titan ser riktigt grymma ut. Själv så lyckades jag få dom 18" som ingår i r-design att levereras på dubbade vinterdäck. Var en tuff förhandling eftersom säljaren ville skicka med sommardäcken också men att jag skulle få betala för dom. Vi kunde inte lägga en krona till eftersom vi hade 9,5 basbelopp att rätta oss efter.
Kan tipsa om fälgarna "CSP 17" från Specialfälgar.
Finns i riktigt snygg silverlack (om man nu inte söker grått förstås... :-) ). Levereras i 17" och 18", naturligtvis direktanpassad på alla vis (bult, c-hål och inpressning) plus att Volvos originallogo passar i mitten (man byter ut CSP-kåpan).
Till våren kommer samma fälg även med blank-svart och polerad front men dessa har jag själv ännu ingen bild på.
V90 csp 17.jpg
V90 csp 17.jpg (816.43 KiB) Visad 1147 gånger
CSp 17.jpg
CSp 17.jpg (502.19 KiB) Visad 1137 gånger
Väl mött!
skyrazer skrev:Kan tipsa om fälgarna "CSP 17" från Specialfälgar.
Finns i riktigt snygg silverlack (om man nu inte söker grått förstås... :-) ). Levereras i 17" och 18", naturligtvis direktanpassad på alla vis (bult, c-hål och inpressning) plus att Volvos originallogo passar i mitten (man byter ut CSP-kåpan).
Till våren kommer samma fälg även med blank-svart och polerad front men dessa har jag själv ännu ingen bild på.
V90 csp 17.jpg
CSp 17.jpg
Väl mött!
på bilden lär det vara 20 tum. 17 tum på s/v90 ser extremt pluttigt ut i mina ögon.
Originalfälgar ser oftast bäst ut.
Lutar åt att jag kommer köra på MAK Stockholm i silver, 18"
Bilagor
IMG_3300.JPG
IMG_3300.JPG (139.47 KiB) Visad 1133 gånger

Jag får ingen träff på detta &oum[…]

Beställde sån här https://fordonsd[…]

Har fått tillbaka styrenheten nu och det vis[…]

Trasig Renault Scenic

Ja man måste nog ha något annat ä[…]