Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Lite rolig, för min far hade en snarlik när jag växte upp. Det är den första bilen hemma som jag verkligen kommer ihåg (förutom personbilen, då). Årsmodellen var 1965.
Även om jag aldrig hade så nära relationer till lastbilar som du minns jag ändå denna väl. En Scania-Vabis L76 från den tid då lastbilar fortfarande kunde ha rejäla motorhuvar. Var är bilden tagen? Ser ut att vara ett museum av något slag men har ingen aning om var.
Det där är en LS76S, om det ska vara noga.
Jag vet inte heller var just den bilden är tagen, men avgasröret syntes bra där. Den här bilden på samma bil är tagen strax söder om Kropp utanför Helsingborg. Det vet jag, för den bilden har jag tagit själv. Men där syns inte avgasröret.

Hmm, jag insåg just nu att jag har ju faktiskt en bild på samma bil, där röret syns lite i alla fall. Den är tagen utanför Sofiero i Helsingborg, också av mig själv. Fast inte samma år som bilden ovan.
apersson850 skrev:Det där är en LS76S, om det ska vara noga.
Jag vet inte heller var just den bilden är tagen, men avgasröret syntes bra där. Den här bilden på samma bil är tagen strax söder om Kropp utanför Helsingborg. Det vet jag, för den bilden har jag tagit själv. Men där syns inte avgasröret.

Hmm, jag insåg just nu att jag har ju faktiskt en bild på samma bil, där röret syns lite i alla fall. Den är tagen utanför Sofiero i Helsingborg, också av mig själv. Fast inte samma år som bilden ovan.
Kul att se den i rullande skick också! :D

Vet vilken givare du menar. Hade upp den för[…]

Om muttern lossnar får du haveri,dom fyra mi[…]

Volvo car UX

Om du har google automotive i bilen så f&ari[…]

Vi har en Subaru XV, samma som Outback men kortare[…]