- tis 10 jan 2017, 12:41
Bytte själv senast en läckande packbox och i samband med detta även kopplingen samt slavcylindern när växellådan ändå var borta på en S80.Gick på ca 20 000:- på Volvo, inget roligt alls.Den uppdaterade modellen från -04 känns mer rolig än tidigare version om denna uppdatering nu även gäller på V70 versionerna.Jagar du sedan ifatt en Turbo och sätter lite trim på denna så blir varje runda en solskenstur.Har själv haft en 140 hk -01 och den duger bra ibland även om man får vara mycket flitigare på gasen och växlandet i samband med mer aktiv körning om man vill komma om.
Dom vanligaste felen är annars uppslitna stabilisatorstag fram och bak, trasiga fjädersäten och fjäderbenslagringar, styrleder, slirande eller felväxlande automatlådor, läckande packbox och slavcylinder, kondens i främre lamphus, defekta mätarehus, defekta fönsterhissar fram, dålig kvalite på material i vanligtvis uppslitet förarsäte samt mittarmstöd.
Personligen blev jag så glad i kärran ändå så att jag har laggt ner rent för mycket kontanter i en S80 2.5T som jag aldrig lär få igen i trimdelar, effektavgassystem, fälgar och däck, lackförsegling, stereokomponenter, fjädringen mm mm.Men visst har jag kul varje gång tändningsnyckeln vrids om. :D
Senast redigerad av 2 SRT, redigerad totalt 0 gång.
S80 2.5T BSR - Suzuki Hayabusa - Honda Blackbird