Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av soniz
Kanske fel ställe lägga in detta men kanske blir flyttad till "rätt" ställe om det krävs.
Min fråga är ,jag skulle villa ha tips på vilken felkods/återställare man ska köpa så man får nåt som är bra har kollat på ebay på vida dice pro är det nåt att ha ??
Vill ha en som funkar på v70 och klarar t .ex ta bort srs grejen efter byte /rep av kombiinstrumenet.
En sån jag nämde kostar ca 1000 lapp finns det billigare ?? kan tänka mig betala mer för ett bra instrument....
Jag vill minnas att det finns någon årtalsgräns som är viktig i sammanhanget för V70. Kolla upp det innan du köper något som du sedan kanske inte kan använda.
Sedan är det ju så med återställning att det går inte att återställa ett larm utan att man först har åtgärdat felet som satte larmet. Men det kanske du visste förut?
soniz skrev:Jag tänkte använda till en 2002 v70 d 5 men även till några andra nyare v70 (2002 och framåt)
Man kan kanske tro att en vida dice på ebay kan vara ett ok val då ........??
Dice är bästa valet, om man har en laptop med Win7 liggande. Kan betydligt mer än bara komma åt felkoder.
Har man inte en laptop med win7, och bara vill komma åt felkoder i -99 tom -08 så fungerar Biltemas Volvoanpassade OBD läsare utmärkt.
Har en sådan själv.
Läser/släcker felkoder i alla system i V70N, och senare V70I.
Tidiga V70I kräver VOL-fcr som sagt.
Vissa blinkdiod till motorkoder.
ok tackar för svar då kanske man klarar sig med biltemas volvo obd om den släcker t ex" SRS service" efter byte av kombiinstrument eller ska man satsa på vida dice ??(har tillgång till laptop med win 7)

Frontspoiler 39854555 Tröskel V […]

Kanske dålig kontakt, ska försöka […]

Foringer / Bussinger V90 CC

Om du bör byta mer än endast bakre l&aum[…]

Felkod B5

Jag skulle inte beskriva det som vanligt före[…]