Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av DayDreamer
Det är möjligt att dom har, ska ta och kolla på det närmare våren.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Skrot dag idag :D ock så klart blev det fynd. Hittade en Trä ratt men den var i ett så dåligt skick insåg jag när jag började att demontera den så den fick vara. Hittade iaf surroundboxen och en hel C-högtalare för otroliga 350kr :D Är inte hemma vid så kan inte testa om det fungerar som det ska men gjorde bara en liten snabb test och surroundboxen leverera, jäklar vilken ljudkvalité men C-högtalaren är död. Går det att ohm mäta högtalaren? Eller kan jag spänningsmäta kablaget till den och se ifall radion sänder ut ström impulser till den?
Användarvisningsbild
av Bonden1989
Synd på ratten! :???: Var det sömmarna som gått upp?

Det var ett bra pris! Önskar att jag hade en skrot med självplock i närheten. Närmaste är väl typ returbilen i Kristianstad eller JB i Jönköping. :roll:

Jo, det är en jävla skillnad på original och prologic läget. Du får ju surround-effekten i prologic läget. :D
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Inte sömmarna utan grepytan på ratten delade sig från träet.

Testade nu imorse igen och jäklar vilket mäktigt ljud. Ska bara få centern att fungera.
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Ja verkligen :D har ju sett vad dessa surroundboxar kostar på nätet och dom är ta mig tusan inte billiga.

Ingen som vet hur mycket centerhögtalaren ska spela? Just nu spelar den skit tyst även om jag vrider på volymen för centern till max. Möjligt att det är fel på högtalaren för den känns väldigt stum.
Användarvisningsbild
av Bonden1989
DayDreamer skrev:Ja verkligen :D har ju sett vad dessa surroundboxar kostar på nätet och dom är ta mig tusan inte billiga.

Ingen som vet hur mycket centerhögtalaren ska spela? Just nu spelar den skit tyst även om jag vrider på volymen för centern till max. Möjligt att det är fel på högtalaren för den känns väldigt stum.
Den jag har nu funkar ju inte så det kan jag inte svara på. Skulle ju vara riktigt otur om du köpt en till som inte funkar. :???:

Hur ser magneten ut? Det är ett vanligt fel att dom lossnar eller har du en nyare variant med skruvad magnet?

Du kan ju alltid kolla om högtalaren är hel så här: https://www.youtube.com/watch?v=XpdKpnz8h64 :wink:

Min visade 0 på multimetern och rörde sig inte med ett batteri... :roll:
  • 1
  • 229
  • 230
  • 231
  • 232
  • 233
  • 252

Hej jag har märkt att det kommer diesel ur av[…]

Skruvat i luftfjädringen sen spa xc90in lans[…]

Rätt namn för denna komponent är: M[…]

Tack - Återkommer!