Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av oldtimersmc
DTJ skrev:
oldtimersmc skrev:Någon som testat Biltemas multiremsverktyg till AC-Remmen?
Har inte testat men är det den här du menar Art. 19-1585?
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Lasta ... 000035026/
Av någon outgrundlig anledning så har de lagt den här under sidan "lasta och dra"...
av oldtimersmc
oldtimersmc skrev:Nej den här.
http://www.biltema.se/sv/Bil---MC/Verkt ... 000028234/
Och den här funkar inte på Volvo, så köp INTE denna "my loss your gain" 8)
av Cox
Äumh..
funkar den på någon bil ?
Och i sådana fall hur ?

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av oldtimersmc
Biltema lämnar över en hel del till fantasin, då det i det här fallet (av många) saknas instruktion.
Men tror att man spänner fast den "sneskurna" i remskivan och kör ett halvarv så åker remmen av.
Och den rundade skall vara skohornet.
Dessvärre så fins det ingenstans att klämma fast dessa så inte värd en pilsner för volvoägaren. Å andra sidan så står det inte att den skall passa till volvo heller men ford.

Ett varningens finger till den andra avdragaren är att det står inte volvo där heller, men ford.
Däremot så tycker jag att det ser ut som att den har större möjligheter att lyckas än den jag köpte.
av oldtimersmc
Problem?

Fick en sträckare som inte ser ut som den jag har nu innan bytet.
Den som sitter där ar en som spänns med en torx60 men den som följde med satsen är en med en stång och en bälg på.
Någon som vet om den passar?

Nej den passar inte kan jag tillägga.
Senast redigerad av 1 oldtimersmc, redigerad totalt 0 gånger.
av oldtimersmc
MickeO skrev:Är alla R5:or i riskzonen att drabbas av detta problem, bensin som diesel?

'Tror det, det är ju samma stjärnor som konstruerat båda snurrorna.
Användarvisningsbild
av telemarksystems
oldtimersmc skrev:
MickeO skrev:Är alla R5:or i riskzonen att drabbas av detta problem, bensin som diesel?

'Tror det, det är ju samma stjärnor som konstruerat båda snurrorna.
Lär nog gälla alla jo...
Har en D5 -04 och som tur var så upptäckte jag ett oljeläckage undertill vid besiktningen då jag som vanligt kikade undertill då den var upphissad.
Konsulterade min lokala bildoktor som upptäckte just samma packboxläckage som nämnt här i tråden.
Läckaget hade gjort att multiremmen var helt mjuk efter allt oljestänk från packboxen och samma diagnos fick även också den relativt nybytta kamremmen.
Bara att byta alltså.
Allt annat som hör till vid kamremsbyte bytte vi också av bara farten trots att den inte rullat mer än några tusen mil sen tidigare bytet.
Vad lär vi oss av detta?
Jag lärde mig åtminstone att kolla undertill och om det droppar olja på högra sidan undertill lönar det sig att kolla opp det hela närmare. :D
av Denesfay
Jag tycker mig höra ett lagerljud som inte är normalt från min AC kompressor.

Bilen är en V70 2.5FT 2011 som precis passerat 8000 mil.

Nu har jag laddat upp ett ljudklipp på nätet. Funkar att spela upp ljudet i VLC player eller quicktime för mig. Jag sätter på och av acn några gånger i ljudfilen. Men i slutet (dom sista sekunderna) hör man tydligt när jag stänger av acn att ljudet försvinner. Vad tror ni? Normalt eller ej? Goodwill av Volvo?

http://www94.zippyshare.com/v/rWynQvze/file.html

Uppdatering! Bilen är återigen ihopmon[…]

Bytte ut batteriet 2023. Hur är det med remme[…]

Tjosan! Gammal tråd med aktuellt problem[…]

Jag tror att möjligheten att dutta el är[…]