Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#1138662
TommyP86 skrev:Jag hade valt manuell om det gör att man slipper kinetic. Nog för att det kan vara tråkigt att växla men det är inte roligt att åka runt i en tomhylsa heller.
Tycker det är oförtjänt hårt åt Kinetic. I jämförelse med Momentum så är det faktiskt inte mycket jag saknar. Kan till och med tycka att den är snyggare med sina svarta rails och fönsterlister mot den svarta lacken. Dock tycker jag att Businesspaket är ett måste för LED-lampornas skull. En V90 är helt enkelt inte densamma utan dem.

Jag hade en maxbudget – cash – att förhålla mig till. För de pengarna har jag lyckats få den, i mitt tycke, bästa bilen i klassen på marknaden extrautrustad med LED-strålkastare, 18" fälgar ("på köpet" med D3 miljöklass), park.sensor fram/bak m park assist, park.kamera bak, klimatpaket med VoC, elinfällbara backspeglar, stänkskydd fram/bak, avbländande innerspegel, mattor i kupé och lastrum, integrerade bälteskuddar bak och Apple CarPlay.
Till ett riktigt bra pris.

Saknas mot Momentum gör elmanövrerad baklucka, keyless entry samt lite krom och högblanka ytor.
Sen säger vissa säkert att det måste vara inscription eller r-design med D5 för att det ska vara tillräckligt men det är bil som kostar dubbelt så mycket som min.

Jag gillar vad jag beställt!
AE441E78-2180-47B8-8CD1-A2B6979EECCA.jpg
AE441E78-2180-47B8-8CD1-A2B6979EECCA.jpg (435.89 KiB) Visad 587 gånger
#1138664
Håller med om att den helsvarta V90 är snygg. 18" räcker gott tycker jag.

Automat drar upp förbrukningen skrev nån, det är nog inte mycket i så fall och den lär dra mindre på motorväg pga högre utväxling.

Lister: en del bilar har krom som standard och då är svarta extra, andra som Volvo tvärtom..
PH
#1138665
Som jag förstått det så är det någon funktion i LED-strålkastarna (hur den bländar av?) på Momentum som inte finns på Kinetic.

Hoppas du blir nöjd med din V90! :-)-)
#1138710
AndS skrev:Och bor man så att 3-4 bilar i rad är en kö, så kanske inte behovet av automat är lika stort som om man sitter i köer 30-60 min varje dag :D
Jag sitter i kö runt 5 timmar i veckan i en toyota hiace med manuell låda, men visst, jag hade väl gett upp nåt oviktigt finger eller kanske en tå för att slippa koppla Bild
#1138715
TommyP86 skrev:
AndS skrev:Och bor man så att 3-4 bilar i rad är en kö, så kanske inte behovet av automat är lika stort som om man sitter i köer 30-60 min varje dag :D
Jag sitter i kö runt 5 timmar i veckan i en toyota hiace med manuell låda, men visst, jag hade väl gett upp nåt oviktigt finger eller kanske en tå för att slippa koppla Bild
Var bara ett exempel på vad som kan kan påverka hur man värderar och prioriterar olika funktioner, dvs automatlåda eller utrustningspaket. Eller så kanske man väljer bort båda pga att inget behov finns, då får man ännu lägre kostnad :wink:
Själva funderade vi mellan D3 AWD eller välja en CC och då blev det CC då vi prioriterade högre markfrigång och även lite mjukare setup utifrån hur vi använder bilen, tyckte även bättre om utseendet men det blev mera av en plusfaktor.
#1139113
jcartel skrev:
TommyP86 skrev:Jag hade valt manuell om det gör att man slipper kinetic. Nog för att det kan vara tråkigt att växla men det är inte roligt att åka runt i en tomhylsa heller.
Tycker det är oförtjänt hårt åt Kinetic. I jämförelse med Momentum så är det faktiskt inte mycket jag saknar. Kan till och med tycka att den är snyggare med sina svarta rails och fönsterlister mot den svarta lacken. Dock tycker jag att Businesspaket är ett måste för LED-lampornas skull. En V90 är helt enkelt inte densamma utan dem.

Jag hade en maxbudget – cash – att förhålla mig till. För de pengarna har jag lyckats få den, i mitt tycke, bästa bilen i klassen på marknaden extrautrustad med LED-strålkastare, 18" fälgar ("på köpet" med D3 miljöklass), park.sensor fram/bak m park assist, park.kamera bak, klimatpaket med VoC, elinfällbara backspeglar, stänkskydd fram/bak, avbländande innerspegel, mattor i kupé och lastrum, integrerade bälteskuddar bak och Apple CarPlay.
Till ett riktigt bra pris.

Saknas mot Momentum gör elmanövrerad baklucka, keyless entry samt lite krom och högblanka ytor.
Sen säger vissa säkert att det måste vara inscription eller r-design med D5 för att det ska vara tillräckligt men det är bil som kostar dubbelt så mycket som min.

Jag gillar vad jag beställt!
AE441E78-2180-47B8-8CD1-A2B6979EECCA.jpg

Bara och gratulera! :-)-)
Blev liknande spec på min, värdesatte i följande ordning:
1. Automat
2. Utrustning
3. Motorstyrka

Så en svart D3 Business automat Kinetic med lite extra lull-lull, VOC med klimatpaketet, Intellisafe Surround, in/ut speglar aut avbländande, Park Assist, värme i spolarna, LED-dim+kurv-ljus mm.
Lev. runt v.20 som det ser ut nu.

....Plus att Volvo inte vill göra något[…]

Nästa elbil från Volvo?

Volvo har två modeller som börjar p&ar[…]

Vårterminen på båtmotorn

Ja,nu är det äntligen dags att göra[…]

Säkert reglerventilen på kompressorn. J[…]