Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

#1138596
nivenko skrev:Om du inte lyckas få till det så finns det M46 på bildelsbasen från 1000:- och genom att du tänkte byta kopplingen själv så är det ju ingen större extra kostnad.
Blir nog att sälja/skrota/byta den för har inge pengar till det nu då i princip allt gick på att fixa tändningen :/
Synd om jag skrotar den för den är lika orörd som en oskuld och rostfri, rullat 25k mil åh bara körd av äldre..
#1138621
Det är med 100% säkerhet, helt garanterat, inte växellådan det är fel på här. Att backen skrapar när man försöker lägga i den, och att de övriga växlarna överhuvudtaget inte går att lägga i med motorn igång, är precis vad som händer när kopplingen inte släpper helt. (På M46.) Det är mycket möjligt att det räcker att borsta av och göra rent splinesen på ingående axeln till växellådan för att det ska fungera igen. Men inte säkert.
#1138626
NilsO skrev:Det är med 100% säkerhet, helt garanterat, inte växellådan det är fel på här. Att backen skrapar när man försöker lägga i den, och att de övriga växlarna överhuvudtaget inte går att lägga i med motorn igång, är precis vad som händer när kopplingen inte släpper helt. (På M46.) Det är mycket möjligt att det räcker att borsta av och göra rent splinesen på ingående axeln till växellådan för att det ska fungera igen. Men inte säkert.
Drog iväg ett PM till dig :)
Motorhaveri s60 2.4T

Enda sättet att få svar är nog att[…]

Vi har Opus här i byn som gärna vill ha […]

Tjenare! Fråga inte hur, men har råkat[…]

Den stora annons-tråden

Undrar hur många mil man kan pressa ur en M[…]