Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

TommyP86 skrev:
andersuw skrev:
TommyP86 skrev:Tillgång till vad? Fjärrstart av motorn finns till alla automat efter ca -12 via appen.
Nix. Så enkelt är det inte. Här är vad som gäller för bilar i 60-, 70- och 80-serien.

http://support.volvocars.com/se/Pages/a ... 517ab85585
Länken är lite oklar. Det fungerar på bilar efter -12 (utom en? motor, minns ej vilken) men i länken visar den på "bilar med voc från 2015"
Jag har inte ens voc, men däremot ers.
Men du har rätt i att det inte är så enkelt som jag först skrev.

Edit: det är tvärt om, det är bara två my12 det fungerar på, sexorna.
My13 inkluderar också bensinfemmorna.
Jag länkade till vad som gäller för VoC eftersom du skrev att alla automater från MY -12 hade fjärrstart "via appen". ERS via fjärren sker ju inte via någon app så jag antog att du menade fjärrstart via VoC. Och i det fallet gäller vad som sägs på sidan jag länkade till.

Har inte kollat vad som gäller för fjärrstart via ordinarie fjärr. Men är det alltså så att man kan få den funktionen på 6:orna från MY -12 och på alla bensinfemmor fr.o.m. MY -13?
Jag som beställt en T5:a med klimatpaket och VOC hur funkar det där?
Alla pratar om dieselvärmare, jag antar att det är bensinvärmare i T5:an då eller?
Funkar den på samma sätt som dieselvärmaren också?
Vad är skillnaden på min mot om jag hade beställt en d5:a med klimatpaket och VOC?
andersuw:
https://r.tapatalk.com/shareLink?url=ht ... are_type=t

Pdf:en som länkas verkar död, jag har den dock sparad på min gamla dator, kanske kan få liv i den om det inte går att hitta på annat sätt.
Ang voc-start var det nåt jag tog för givet att det skulle fungera, men det är väl inte så lätt att kolla här i sverige eftersom det är tämligen dåligt med bensinfemmor och sexor efter my12-13 här.
Går vid behov att kolla via Volvos tillbehörssida när ERS via fjärren dök upp men jag litar på att du har rätt här. Men av någon anledning ser det inte likadant ut när det gäller möjligheterna att fjärrstarta via VoC. Där tror jag uppgifterna på den Volvosida jag länkade till är de rätta. Men varför det på vissa bilar inte går att fjärrstarta motorn via VoC fastän det går via fjärren (om man har rätt mjukvara) vet jag inte.
Man startar ju värmaren ca 45min innan avgång och dom sista 15min brukar jag fjärrstarta motorn för inte riskera att batteriet laddas ur av dieselvärmaren. Sen på sommaren brukar jag använda fjärrstarten för att kyla ner kupén. Är ju det som är meningen med funktionen.

Sen dom som startar motorn ett tag innan dieselvärmaren måste ju ha missförstått funktionen helt..

Kan även tillägga att fjärrstart funkar inte på d5 -14
av AndS
SundanceKid skrev:Nån som vet hur allt detta funkar på v90 t5?

Skickat från min Iphone
Kolla instruktionsboken för V90, där finns beskrivet hur det fungerar med notering om att vissa funktioner är tillval. Du hittar den på Volvos supportsidor.

Kollade lite snabbt och det står inget om den funktionen, samt att nycklarna nu ser annorlunda ut.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Bytte ut batteriet 2023. Hur är det med remme[…]

Tjosan! Gammal tråd med aktuellt problem[…]

Jag tror att möjligheten att dutta el är[…]

Jag har fått byta två ABS-givare p&ari[…]