Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av andersuw
TommyP86 skrev:Det är inte bussningen som är dålig, det är (var?) konstruktionen som är dålig.
Och det är två st, en på varje sida. Det finns även flera varianter original, fast i eftermarknad finns endast en typ. Kan vara värt att tänka på.
Definitionsfråga om det är bussningen eller konstruktionen av bakhjulsupphängningen som är dålig. Det rostar sönder. Det är inte gummit som ger sig.

Det finns ett otal varianter original så det är definitivt värt att tänka på vad man får om man går någon annanstans. Jag misstänker att eftermarknaden har gjort det väldigt enkelt för sig.
av oldtimersmc
fins flera varianter även på eftermarknaden..,
av Schmoyoho
Finns bara en bussning om jag slår upp min bil, S80 2007. Enda infon är "includes protective cap", inga chassinummerspann eller liknande.
Användarvisningsbild
av TommyP86
Jag har nu köpt och bytt säkert 5-6 par såna här, och det enda som skiljer är att man kan få en utan fästet för avgassystemet på vänstersidan om man inte är obs. Alla har varit helt identiska (piratdelarna, original får man det man hade innan)
av Yaniz
oldtimersmc skrev:fins flera varianter även på eftermarknaden..,
Precis. Det är inte mycket Volvo original som Volvo tillverkar ...
av turbolatt
TommyP86 skrev:Jag har nu köpt och bytt säkert 5-6 par såna här, och det enda som skiljer är att man kan få en utan fästet för avgassystemet på vänstersidan om man inte är obs. Alla har varit helt identiska (piratdelarna, original får man det man hade innan)

Svårt att bytta dom ?
av Cox
Med lyft och rätt verktyg, svar nej utan dessa skulle jag inte ens tänka på att göra jobbet. Jag fick pris på 2900 för båda sidorna på meko, inte lönt att göra det själv för dom kaffe pengarna

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Yaniz
Cox skrev:Med lyft och rätt verktyg, svar nej utan dessa skulle jag inte ens tänka på att göra jobbet. Jag fick pris på 2900 för båda sidorna på meko, inte lönt att göra det själv för dom kaffe pengarna

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Tror verktyget i fråga kostar mer än 2900.

Vet vilken givare du menar. Hade upp den för[…]

Om muttern lossnar får du haveri,dom fyra mi[…]

Volvo car UX

Om du har google automotive i bilen så f&ari[…]

Vi har en Subaru XV, samma som Outback men kortare[…]