Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Enligt Auto motor & sport nr26/16 om nya XC60
Citat
"De första bilarna börjar byggas i maj nästa år och då startar även försäljningen. Leveranserna lär dock dröja till efter semestern.
Officiell premiär lär det bli i mars - kanske några dagar före Genévesalongen"
andreas202 skrev:Enligt Auto motor & sport nr26/16 om nya XC60
Citat
"De första bilarna börjar byggas i maj nästa år och då startar även försäljningen. Leveranserna lär dock dröja till efter semestern.
Officiell premiär lär det bli i mars - kanske några dagar före Genévesalongen"
Auto motor och sport är väl inte den blaskan som är trovärdigast, de är ju världsmästare på att hitta på artiklar utan någon som helst sanning i. De är ju alltid först att skriva om nya bilar, och ihop klistrade hitte på bilder.
acocco1 skrev: Tänk XC90 + V90 blandat i en god soppa med en egen touch på fronten/framljusen.
Är Teknikens Värld-renderingen ens i närheten? Tycker ändå den verkar stämma hyfsat med spionbilderna på bilen.
grillchips skrev:
acocco1 skrev: Tänk XC90 + V90 blandat i en god soppa med en egen touch på fronten/framljusen.
Är Teknikens Värld-renderingen ens i närheten? Tycker ändå den verkar stämma hyfsat med spionbilderna på bilen.
Haha låter som inte bara jag är lite smått otålig på att få se kärran. :)
grillchips skrev:
Vissa delar stämmer bra med tidigare bilder från Teknikens. Men inte helheten. Fronten är riktigt vass.

Skickat från min ONEPLUS A3003 via Tapatalk
W.A.P.E: Helt riktigt, jag är ruggigt nyfiken. 60-serien idag är bland det snyggaste Volvo gjort så jag hoppas innerligt att "traditionen hålls". :)

acocco1: Spännande! Tack!
Enligt spionbilderna så ser nya xc60 lite lägre ut än nuvarande och det verkar som att den har en xc90 front med v90 bakdel samt att den ser ut att vara lite mindre än nuvarande xc60, vet inte om jag kommer gilla den direkt.tyckte v90'var skit ful i början men nu börjar jag gilla den.

När det gäller bokningar så brukar säljarna boka massor med typ standard bilar direkt, och ska man välja configuration själv så hamnar man långt ner i kön med leverans säkert sent i höst

Hej, min morfars gamle S70 har blivit sjuk. Den st[…]

Det var oljefällan som var igensatt. Bät[…]

Nu har vi grävt lite mer i kablarna, den grov[…]

Hej! Testade handbromsen idag och tycker att det &[…]