- sön 01 jan 2017, 11:22
Consan skrev:Jag hade en 850 och en audi A4 med "helt öppet" filter, och det var aldrig några problem, likaså min bror (en ford Sierra sugmotor) och en kompis på 2 bilar (audi A4 och S60). Tror många oljar in för mycket vilket påstås vara skadligt för LMM. Vad gäller motorn i övrigt så har jag aldrig hört, läst eller sett en motor få invärtes skador av dessa filter.Strebern skrev:Okej trevligt. Det är ju just ljudet jag är ute efter till en början. Men är det samma bekymmer här med som med ett K&N filter dvs att det släpper igenom mer skit till motorn? speciellt om det är ett öppet filter dessutom? förutom att det är en avskärningConsan skrev:Vad anser ni om ett BSR Opti Flow Filter SystemHade sånt på min gamla chippade 850 T5, det lät jättefint (det frustar och stånkar) och som tidigare sagt, hade aldrig några problem.
http://sv.bsr.se/produkt/opti-flow-filt ... -2001-2009
Det är förvisso ett helt öppet filter med avskärning men verkar ju vara optimerad för bilarna
(jag är ingen epa-raggare men kan ändå uppskatta en motor som hörs om det finns lite pulver i den i övrigt så det inte bara är dekaltrim.)
Volvo V70 2,5T MY05

- By Righthanddrive