Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Hej

Jag undrar om någon testat den här produkten för att rengöra partikelfiltret utan att nedmontera det och hur resultatet blev. Behöver man omprogrammera systemet efteråt på en V70 1.6 Drive -2011 efter den här metoden.

Här är länken till videon: https://www.youtube.com/watch?v=TQdnNI_pfc4

EDIT: Eller är det någon som har testat att skicka in partikelfiltret till: http://www.partikelfilterstockholm.se Hur mycket tar de och vad har ni för erfarenhet
Har set liknande rengöringen i Finland. Bilen var en Opel ,men skulle aldrig prova detta med Volvo ,efterson Vida erbjuder en bättre rengöringen utan kemikalier.
Man kopplar in Vida ,startar bilen och processen och Vida sköter bränslesprutningen och temperaturen optimalt ,resultatet är bra, har gjort det en gång med min bil.
glock40sw skrev:Har set liknande rengöringen i Finland. Bilen var en Opel ,men skulle aldrig prova detta med Volvo ,efterson Vida erbjuder en bättre rengöringen utan kemikalier.
Man kopplar in Vida ,startar bilen och processen och Vida sköter bränslesprutningen och temperaturen optimalt ,resultatet är bra, har gjort det en gång med min bil.
Så enkelt är det inte, tvingat rengöring som du beskriver här, har förmodligen alla bilmärkerna och funkar upp till en viss igensättnings grad, därefter finns bara byte av filtret eller rengöring (kemisk, mekanisk eller både och), jag föredrar mekanisk när det "bakas" i ugnen och sen bara blåses rent med tryckluft.
glock40sw skrev:Har set liknande rengöringen i Finland. Bilen var en Opel ,men skulle aldrig prova detta med Volvo ,efterson Vida erbjuder en bättre rengöringen utan kemikalier.
Hej

Vad är vida för något. Har du länkar/mer info?
Ceska skrev:
Så enkelt är det inte, tvingat rengöring som du beskriver här, har förmodligen alla bilmärkerna och funkar upp till en viss igensättnings grad, därefter finns bara byte av filtret eller rengöring (kemisk, mekanisk eller både och), jag föredrar mekanisk när det "bakas" i ugnen och sen bara blåses rent med tryckluft.

Var/Hur får man den här mekaniska rengöringen utfört? Hur mycket kostar det?

Vet vilken givare du menar. Hade upp den för[…]

Om muttern lossnar får du haveri,dom fyra mi[…]

Volvo car UX

Om du har google automotive i bilen så f&ari[…]

Vi har en Subaru XV, samma som Outback men kortare[…]