Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Yaniz
Cox skrev:Mina höll i 22000 mil rekord ?
Bor du i Spanien?
av Lövet
Kimmen90 skrev:Borde de inte ha påtalat skicket på bussningarna på service. 2013 är en "ny" bil, visst har du in den på service.
Upplands Motor såg inte ens att mina bakbromsar var så slitna att det blev stål mot stål 100 mil senare. Litar inte nämnvärt på felsökningen vid service...
av turbolatt
Det verka ju vara känd fel med dom bussningen. Är det alla tre som gr sig ? Nån som vet nån bra sida man kan köpa nya på ? Känns som inte Volvos är jätte bra.
Användarvisningsbild
av TommyP86
Det är inte bussningen som är dålig, det är (var?) konstruktionen som är dålig.
Och det är två st, en på varje sida. Det finns även flera varianter original, fast i eftermarknad finns endast en typ. Kan vara värt att tänka på.
Användarvisningsbild
av TommyP86
Jag har sett 3. En som fanns på supertidiga v70 och s80, sen den vanligaste "X" bussningen som säljs pirat, och en som bland annat satt på tjejens v60 r-design. Vet inte om den är v60-specifik eller nåt sportchassi eller vad det kan va, men mycket mer gummi och väääldigt mkt styvare än X-bussningen.
av andersuw
Det är inte gummit som går sönder utan stålet det sitter i som rostar sönder. Har inget alls med normal förslitning att göra utan enbart rost.
Volvo car UX

Om du har google automotive i bilen så f&ari[…]

Vi har en Subaru XV, samma som Outback men kortare[…]

Är det gamla eller nya drivlinan i bilen? De[…]

Lyfta bilen

Det står i manualen (nedladdningsbar fr&arin[…]