Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av iigloo
KrilleW skrev:
iigloo skrev:Silver är billackerarens dröm och ser minst skitig ut i alla väder.
Personligen gillar jag en mörkare grå. Går snyggt ihop med det mesta.

Inredningen är det sällan någon pratar om. Den vill jag ha svart med aluminiumpaneler eller väldigt mörkt/svart trä.

Innertaket svart, givetvis.

Snarare en billackerares mardröm. Silver är oerhört svårt att matcha vid omlackering.
De lackerare jag frågade sa tvärtom, men det hänger nog mer på kunskap och erfarenhet än färgval. Polarens vita fick en helt annan kulör på huv och dörrar. Samma med hans röda.
av popnit
AdrianH skrev:Snygga Fälger popnit! Undrar om dessa Fälger skulle passa på en vit xc60

Pelleplutt, en gammal bild precis när jag hade fått den, nu så ligger tyvärr 17tums SEGIN Fälger på som jag fick med, inte alls lika snygg längre, du får vänta tills "vintern" är slut för fler bilder
Dom är skit snygga på en vit xc60!
Användarvisningsbild
av Perra83
intruder1400 skrev:Pearl white inget annat pga jag har köpt mig en :D :D :D
Tog den färgen jag med. Funderade på Savile grå men hade det på gamla bilen och den färgen är oxå snygg.
av KrilleW
iigloo skrev:
KrilleW skrev:
iigloo skrev:
De lackerare jag frågade sa tvärtom, men det hänger nog mer på kunskap och erfarenhet än färgval. Polarens vita fick en helt annan kulör på huv och dörrar. Samma med hans röda.

Absolut spelar kunskap mycket in. Jag tycker det man ser oftast är silvermetallic och solid röd som har nyansskillnader, och det är min personliga erfarenhet också från bilar jag haft. Volkswagen som exempel har över 20 nyanser av sin "reflex metallic". Trots att det är exakt samma lackkod på dom så finns det nyansskillnader i dom, då VW använder sig av olika fabrikat på lacken. Helt idiotiskt. Hade en Passat i den färgen nu och lackeraren (som tack och lov var väldigt seriös) lackade om tre gånger innan han var tillräckligt nöjd för att länna ifrån sig jobbet. Han stod och trollade med nya blandningar och färgprover i absurdum innan det blev bra.

Här är ett praktexempel på en bil hur de brukar se ut:

Bild
av AdrianH
Ang innertak, vad tycker ni, "original/vitt" eller svart till en vit bil? Anledningen till att jag frågar är för att jag valde svart men just det mailet kom,aldrig fram till handlarn så det blev vit, men tyckte ändå att det blev bra, men vad tycker ni?

Popnit, vart kan man köpa sig en uppsättning såna där Fälger?
Användarvisningsbild
av fjohan82
AdrianH skrev:Ang innertak, vad tycker ni, "original/vitt" eller svart till en vit bil? Anledningen till att jag frågar är för att jag valde svart men just det mailet kom,aldrig fram till handlarn så det blev vit, men tyckte ändå att det blev bra, men vad tycker ni?

För att undvika att bilen ska kännas som en rullande grotta tycker jag att mörk inredning utan taklucka/soltak nästan kräver ljust tak.

Med lucka/ljus inredning är det däremot, enligt mitt tycke, lite mer öppet...
av KrilleW
Jag tycker mörkt innertak är klart snyggare. Dessutom betydligt mer praktiskt då smutsfläckar inte syns lika mycket.
av popnit
AdrianH skrev:Ang innertak, vad tycker ni, "original/vitt" eller svart till en vit bil? Anledningen till att jag frågar är för att jag valde svart men just det mailet kom,aldrig fram till handlarn så det blev vit, men tyckte ändå att det blev bra, men vad tycker ni?

Vet inte om dom går att köpa längre.
Hur som så köpte jag dom på infosite.se
Mina blir kanske till salu inom kort, fundera på att byta bil till V90.
Användarvisningsbild
av Ilduce77
Jag har Rich Java.
Jag tycker den passar till de svarta detaljerna på R-design.

Om det inte är R-design, tycker jag mörkgrå eller svart är snyggast.

Angående innertak, så hade jag tagit svart alla dagar i veckan. Ger en lyxigare känsla enligt mig och är inte lika känsligt för fläckar och annat vid tex lastning..
Bilagor
IMG-20160430-WA0007_01.jpg
IMG-20160430-WA0007_01.jpg (268.51 KiB) Visad 570 gånger
Användarvisningsbild
av CabBO
Ilduce77 skrev:Jag har Rich Java.
Jag tycker den passar till de svarta detaljerna på R-design.

Om det inte är R-design, tycker jag mörkgrå eller svart är snyggast.

Angående innertak, så hade jag tagit svart alla dagar i veckan. Ger en lyxigare känsla enligt mig och är inte lika känsligt för fläckar och annat vid tex lastning..
Rich Java är en mycket fin färg. Valde mellan den och Onyx svart metallic och till slut blev det svart.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7
Motorhaveri s60 2.4T

Är det kugghjulet på kamaxeln som sakna[…]

Vi har Opus här i byn som gärna vill ha […]

Tjenare! Fråga inte hur, men har råkat[…]

Den stora annons-tråden

Undrar hur många mil man kan pressa ur en M[…]