Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Kermithboy
Hej. Tänkte koppla tutan till larmet på min V70 -98, larmsirenen låter som en hes skata med en tygbit i munnen.
Jag undrar hur ni kopplat in tutan enklast?
Har det funkat att koppla direkt från larmsirenen till tutan eller behöver man gå via ett relä för att det ska funka bra?
Mvh/ Thomas
Användarvisningsbild
av Nexus
Jag hade köpt ett fungerande (siren) horn på skroten. Bara lossa en mutter och byta rakt av .
Antar du har original larm? Då ska det räcka med dra kabeln till vanliga signalhornet från kontakten till larmets siren.
Är ju enkelt testa med dra en kabel lite snabbt :-)-)
av Kermithboy
Kan absolut testa å dra snoddar. Tänkte bara om ngn visste hur det funkar bäst. E ju fan inte helt varmt ute nu. :) Originalsirenen låter väl inte speciellt högt iallefall.?
Användarvisningsbild
av Nexus
Skulle nog säga att original hornet till larmet låter lika mycket som bilens signalhorn. Det är ju i princip ett vanligt horn som bara låter lite ljusare än volvos klassiska sniglarna i grillen :D .
I denna kylan besvärar sig nog ingen med göra inbrott för ta en cd skiva :wink:
av Kena
Kermithboy skrev:Ooh, vad kan det kosta? Vart köper man sån som passar gamla Bettan?
Oj det finns väl från ca 1000 och uppåt beroende på vad man vill ha funktioner. Bilen kanske inte har så stort värde? Men kanske man vill ha ett silent alarm och gå och morsa på tjuven...eller naturligtvis ringa polisen :lol:
av Kermithboy
Nej. Den e väl inte värd många kronor i pengar. Men för oss e den värd mycket. Men ska nog försöka få liv i tjutet först. Hittade dock inga sirener på varken laga eller bildelsbasen. Ska kolla me Volvo va en ny siren kostar.
Men en sån gsm-mojj, det är inte Volvos då? Vart köper man såna å e de knepigt å koppla in på originallarmet( Volvolarm)
av Kena
Nä det är inte Volvos. Jag har inte själv kopplat in någon men borde ju i enklaste utförandet bara behöva en 12v matning och en tråd från signalhornet?
De finns ju även mer avancerade modeller med GSM spårning. Men som sagt jag har inte kopplat in någon men sett dem när jag googlat runt lite. Bla i husvagnar brukar vissa ha dem inkopplade.

Det börjar bli hög tid att bagageutrymm[…]

Funderar på att leta lite på skroten e[…]

P0171

Visst sitter evap-ventil och kolkanister baktill v[…]

Joo, det är den. Jag har använt den n&au[…]