- tor 05 jan 2017, 10:34
#1137816
När jag kör har jag oftast växelläge B, för att få återenergi till elmotorn.
Jag tycker läge B är riktigt bra, inte bara för att få mer kräm till batteriet men också då den motorbromsar betydligt mycket skönare (hårdare) än annars. Bland annat kör jag alltid i en backe där det är 30 på vägen hem, där håller bilen 30 i B utan mer broms, kör jag i D skulle jag utan att bromsa själv komma upp i 60.
Vad som dock verkar vara ett problem är att om jag startar med B och inte bilen blivit varm vill den inte växla upp, den vill köra på låg växel så pass länge att jag måste gå över till D varpå den växlar direkt.
Är det någon annan som har samma problem?
//J
Jag tycker läge B är riktigt bra, inte bara för att få mer kräm till batteriet men också då den motorbromsar betydligt mycket skönare (hårdare) än annars. Bland annat kör jag alltid i en backe där det är 30 på vägen hem, där håller bilen 30 i B utan mer broms, kör jag i D skulle jag utan att bromsa själv komma upp i 60.
Vad som dock verkar vara ett problem är att om jag startar med B och inte bilen blivit varm vill den inte växla upp, den vill köra på låg växel så pass länge att jag måste gå över till D varpå den växlar direkt.
Är det någon annan som har samma problem?
//J
Senaste bilar:
XC60, V70 (3st), Corvette Singray -67, Audi Allroad, A6, A4, A3, BMW M3, M5, 525, och några till..
XC60, V70 (3st), Corvette Singray -67, Audi Allroad, A6, A4, A3, BMW M3, M5, 525, och några till..