- ons 04 jan 2017, 22:33
#1137693
Kan inte släppa funderingen. Har kort berört det i närliggande tråd.
Jag har nyligen bytt in min BMW 530dx 2015 mot en XC90. Under långresan blev det smärtsamt tydligt hur mycket sämre XC90 är på att köra fort jämfört med f11an. Inget konstigt med det, den uppoffringen har jag redan förlikat mig med, av många skäl.
MEN... Nu när Volvo ska bjuda tyskarna motstånd... är jag SÅ nyfiken, på om man klarat att bygga en kombi som kan konkurrera som Autobahnlok. En F11 går avslappnat och stabilt i 160 km/h på motorväg med otrolig kursstabilitet och vägkontakt. Man är utvilad efter några timmars körning i de hastigheterna. Matchar V90 det? Jag är så nyfiken! När jag provkört V90 har jag inte velat sträcka ut till de farterna.
Jag tänker mig att viktfördelningen är bättre på V90 jämfört med V70. Motorn ligger väl äntligen mellan hjulparen? Bilen är lägre än föregångaren, vilket borde bidra till bättre köregenskaper. Men det finns så många fler faktorer. BMW ställer in F11 med rätt stor negativ camber bak, hur är det på V90?
Har någon av er V90-förare tidigare rattat en F11? Om man inte kört ett tyskt Autobahnlok i hög fart så vet man nog inte vad jag syftar på.
Jag har nyligen bytt in min BMW 530dx 2015 mot en XC90. Under långresan blev det smärtsamt tydligt hur mycket sämre XC90 är på att köra fort jämfört med f11an. Inget konstigt med det, den uppoffringen har jag redan förlikat mig med, av många skäl.
MEN... Nu när Volvo ska bjuda tyskarna motstånd... är jag SÅ nyfiken, på om man klarat att bygga en kombi som kan konkurrera som Autobahnlok. En F11 går avslappnat och stabilt i 160 km/h på motorväg med otrolig kursstabilitet och vägkontakt. Man är utvilad efter några timmars körning i de hastigheterna. Matchar V90 det? Jag är så nyfiken! När jag provkört V90 har jag inte velat sträcka ut till de farterna.
Jag tänker mig att viktfördelningen är bättre på V90 jämfört med V70. Motorn ligger väl äntligen mellan hjulparen? Bilen är lägre än föregångaren, vilket borde bidra till bättre köregenskaper. Men det finns så många fler faktorer. BMW ställer in F11 med rätt stor negativ camber bak, hur är det på V90?
Har någon av er V90-förare tidigare rattat en F11? Om man inte kört ett tyskt Autobahnlok i hög fart så vet man nog inte vad jag syftar på.
Never go full retard.