Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Jacobsson
Det var en sida jag helt har missat, tack för tipset.
Finns tydligen en station ett kvarter från mig som jag inte visste om..
I de gallerior jag oftast besöker, typ Liljeholmens galleria. är det en annan typ av kabel, den ser ut ungefär som den delen man stoppar in i bilen i båda ändar, fungerar det med andra ord inte med Volvo? man kan säga att det ser ut som en 3Fas variant.
Användarvisningsbild
av TommyP86
10,6... jag körde en v50 t5 awd -08 med manuell låda nyss. Typ 1500kg och 230hk och en förbrukning på 11,2 (på 1000 mil då jag servade den sist) där min svärmor är föraren.
Din bil väger över 2000kg och du kör minst 20-30km/h snabbare i medel. Dessutom automat med gigantiska hjul (i förhållande)
Dessutom med mycket bättre avgasbehandling och komfort.
Rätt sjukt egentligen, riktigt imponerande imo.
Användarvisningsbild
av volvoamatören
Jag har väl hängt upp mig för mycket på att Volvo själva uppger 8 l / 100 km, men sådant ska man uppenbarligen inte bry sig om. :)

Jacobsson, Liljeholmens galleria? Exakt samma för mig, jag bor inte långt därifrån.
Användarvisningsbild
av joel80
Jacobsson skrev:Det var en sida jag helt har missat, tack för tipset.
Finns tydligen en station ett kvarter från mig som jag inte visste om..
I de gallerior jag oftast besöker, typ Liljeholmens galleria. är det en annan typ av kabel, den ser ut ungefär som den delen man stoppar in i bilen i båda ändar, fungerar det med andra ord inte med Volvo? man kan säga att det ser ut som en 3Fas variant.
Är det ett sånt här uttag är det ett Typ2-uttag. En sån kabel bör man skaffa.
Bild

Jag köpte min från evconnect. Finns nån rabattkod här på forumet på 5 eller 10% som kan vara aktiv.

Dom uttagen stödjer upp till 32A 3-fas, men man kan ladda i dem med en Volvo som bara kan ta emot 16a enfas. Bilen pratar med en sån laddare och får det dem begär.. Det krävs ett "handshake" mellan bil o laddare för att det ska komma ström, så ingen risk att bränna säkringar eller bilens laddare. ;)

(ursäkta off topic..)

Idag fick jag tummen ur och plockade bort resteran[…]

Vilken XC90 mest driftsäker?

Har du otur kan den enklaste varianten spöka.[…]

Vi som beställt nya V60

Behövs nog inte jämföra med nå[…]

Gnisslande baklucka XC90 -21

Sedan en vecka tillbaka så gnisslar/skramlar[…]