Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Har vi samma oljesug? Min stod det ej för transmissions-/motorolja, såg jag lägligt nog när jag hade bilen på lyften för att kolla oljenivån i bakaxeln. Men den funkade ju kalas, kanske att packningarna blir taskiga över tid.
Ser bra ut! Behöver man ha koll på hur mycket olja man får ut eller är det bara att fylla till dess det rinner ur pluggen?
frasse4 skrev:Ser bra ut! Behöver man ha koll på hur mycket olja man får ut eller är det bara att fylla till dess det rinner ur pluggen?
Tack! :D

Bara fylla tills det börjar rinna ut. Bilen bör stå någotsånär plant dock. :)

SkauneJohan skrev:Gott med ny olja i bakaxlen :) nånting som många dessvärre skippar,
förresten var hittade du dom bättre lyftöglorna?
Ja lätt att det glöms bort. :)

Här hittade jag dom:http://fordonsdelen.se/sv/volvo-900/mot ... ramre.html
Finns mycket godis där! :D
NilsO skrev:Har Classic bakaxel med differentialbroms? (Alltså "slungdiff" eller vad det brukar kallas, kärt barn har många namn.)
Kärt barn har många namn, nja... Diffbroms är ju ett gemensamt namn för alla typer av bromsar, slungdiff är ju en specifik typ av diffbroms. Sen finns ju bl.a. lamelldiffar också, och en hög andra typer. :)
  • 1
  • 176
  • 177
  • 178
  • 179
  • 180
  • 291

:-) Har en som jag köpt ny i Ludvika för[…]

Att sälja en bil som är problemfri, bara[…]

Hjuksprut som "äter" på f&aum[…]

Låter som glapp eller fel i givardel, byte a[…]