Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av oldtimersmc
gooose skrev:Hur har det gått för dig Funkar kärran eller har du inte fått någon ordning på den

//Gooose

Nej den är lika död som tidigare har bara inte haft tid att göra det jag tänkt dvs riva ner allt jag lossade för att kolla om jag missat ngn koppling

( hjälpt min bror att bygga om en musse my11 + fixat cabben på den, tokskruvat på Oldsen som jag mot bättre vetande köpte i våras, just bytt ena bakre bussningen på den "skadade" bilen).

Jagar en win10 Dice som hjälp i nöden.
Verkar som att det bara finns till win7
Ruttnade på att han som brukar sälja dem la på en tusing för blåtand.
Så den är en sten i skon än så länge...
av andersuw
oldtimersmc skrev:Jagar en win10 Dice som hjälp i nöden. Verkar som att det bara finns till win7
Ruttnade på att han som brukar sälja dem la på en tusing för blåtand. Så den är en sten i skon än så länge...
Både det VIDA/DiCE-kit som saknar Blåtand och det kit som har BT finns att köpa av Darius (killen från Litauen som säljer på ebay vars annonser jag länkade till tidigare i tråden) till sina gamla vanliga priser. Kikar man på annonserna kan det se ut som det är utsålt men det beror bara på att Darius har för mycket annat att göra för att hantera kundtillströmningen just nu och därför för ögonblicket försöker minimera antalet kunder. Skickar man ett meddelande till honom via ebay går det dock ändå att få köpa. OBS dock att han avråder från att köpa i juletider eftersom det ofta, enligt hans erfarenhet, blir problem med leveransen under julruschen (försenade och/eller borttappade paket).
Senast redigerad av 2 andersuw, redigerad totalt 0 gång.
av oldtimersmc
andersuw skrev:
oldtimersmc skrev:Jagar en win10 Dice som hjälp i nöden. Verkar som att det bara finns till win7
Ruttnade på att han som brukar sälja dem la på en tusing för blåtand. Så den är en sten i skon än så länge...
Både det VIDA/DiCE-kit som saknar Blåtand och det kit som har BT finns att köpa av Darius (killen från Litauen som säljer på ebay vars annonser jag länkade till tidigare i tråden) till sina gamla vanliga priser. Kikar man på annonserna kan det se ut som det är utsålt men det beror bara på att Darius har för mycket annat att göra för att hantera kundtillströmningen just nu och därför söker minimera kundtillströmningen. Skickar man ett meddelande till honom via ebay går det dock ändå att få köpa. OBS dock att han avråder från att köpa i juletider eftersom det då ofta, enligt hans erfarenhet, blir problem med leveransen under julruschen (försenade och/eller borttappade paket).

Låter kalas!
av oldtimersmc
oldtimersmc skrev:
andersuw skrev:
Både det VIDA/DiCE-kit som saknar Blåtand och det kit som har BT finns att köpa av Darius (killen från Litauen som säljer på ebay vars annonser jag länkade till tidigare i tråden) till sina gamla vanliga priser. Kikar man på annonserna kan det se ut som det är utsålt men det beror bara på att Darius har för mycket annat att göra för att hantera kundtillströmningen just nu och därför söker minimera kundtillströmningen. Skickar man ett meddelande till honom via ebay går det dock ändå att få köpa. OBS dock att han avråder från att köpa i juletider eftersom det då ofta, enligt hans erfarenhet, blir problem med leveransen under julruschen (försenade och/eller borttappade paket).

Låter kalas!

Han har lagt upp en ny nu men det står i annonsen att skeppar inte till sverige...
av andersuw
Jag vet att det i klartext betyder att han inte har tid just nu men återkommer i februari. ;-)
av oldtimersmc
andersuw skrev:Jag vet att det i klartext betyder att han inte har tid just nu men återkommer i februari. ;-)
Ok då e det som med mig då, är inte direkt sysslolös :D
av andersuw
Stämmer. ;-) Om han inte ändrat annonsen i början av februari, skicka honom ett meddelande via ebay så ordnar det sig säkert.
av oldtimersmc
Cox skrev:Hm långskott, kan det vara snurrhjulet på spaken som lämnat in hängt sig på något sätt i det läget som är "tomt " och efter detta har du fått detta skumma fenomen

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Ett år och 3 månader senare så har jag fått tid att "gå på djupet i denna fråga" Ett backljus + Backsensor va som jag trodde en missad anslutning till backväxelgivaren satte dit den i kväll och då funkade det.

Verkar som att COX ide om snurrhjulet ligger djävligt rätt för nu så är det bara funktioner som hänger samman med det som strejkar.
Senast redigerad av 3 oldtimersmc, redigerad totalt 0 gång.
av oldtimersmc
Det som inte funkar är allt som har samband med inställning av värmaren, det går inte ens att starta den med hjälp av "ryssdosan" men det startar auto om det är kallt.
Den enda info man får i displayen är hur många mil som bränslet räcker, som om den har fastnat i det läget...
Användarvisningsbild
av gooose
Är inte ovanligt att blinkers spaken är källan till detta fel har du tid riv isär spaken annars köp en beg o byt
Finns många spakar som är lite använda i detta land så dom slits inte så mycket :D

Du däremot verkar vara en flitig användare av blinkers när du slitit ut spaken ;-//

//Gooose
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

Hubbes2010, härlig och tacksam färg at[…]

Hej, Inom 2 veckor så har 3 av 4 centrall&ar[…]

@Affan33 , Prydligt :) Men ja, det kan väl i[…]

Av ren nyfikenhet (alltså inget aggressivt[…]