Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Mickius
Jo känns ju som att det är nått med bränslet som gör att skiten vägrar, blev inte mycket klokare efter rådfråga Volvo heller utan dem vill felsöka dvs riva värmare och allt där omkring för att se vart problemet är!

O snökaos här nere nu så inte pepp på att lägga mig under för att lossa sakerna själv för att felsöka om de kommer diesel fram eller ej. Tycker bara de är jäkla konstigt att ja hör pumpen ticka om den inte skulle lyckas få fram bränsle under tiden jag försökt.
Mickius skrev:O snökaos här nere nu så inte pepp på att lägga mig under för att lossa sakerna själv för att felsöka om de kommer diesel fram eller ej.
Du kan i och för sig komma åt vid pumpen/tankanslutningen via en rund lucka under baksätesdynan.
Mickius skrev:Tycker bara de är jäkla konstigt att ja hör pumpen ticka om den inte skulle lyckas få fram bränsle under tiden jag försökt.
Beror som sagt på hur lång tid pumpen fortsätter gå när du försöker starta värmaren. När jag kikar på vad VIDA säger om saken rörande min 02:a nämns att pumpen går max en minut om inte värmaren tänder före dess. Det är mycket möjligt att samma sak gäller för din värmare men jag är inte säker på att så är fallet eftersom jag inte hittat motsvarande beskrivning för en 07:a i VIDA. Är inte heller säker på att motsvarande beskrivning faktiskt finns där. Tycker jag borde ha hittat den i så fall.

Vet inte riktigt vad du vill säga med din video. Jag hör pumpen ticka helt normalt men har lite svårt att med hjälp av ljudet från värmaren avgöra om den tänt eller inte. Det borde du ju själv dock lätt kunna avgöra genom att jämföra det ljud du har omedelbart efter att du givit startsignal till värmaren och det ljud du får sedan värmaren tänt. Det första låter som en fläkt och det andra mer som en jetmotor.
av Mickius
Jo man hör ju stor skillnad när Dieselvärmaren tänder. O det är bara fläkten som snurrar. Ska lossa pumpen i helgen och kolla om det är nått bränsle vid den och om de kommer bränsle när man startar dieselvärmaren. Kommer de bränsle så är de väl bara lossa vid dieselvärmaren och dubbelkolla där framme oxå
Mickius skrev:Jo man hör ju stor skillnad när Dieselvärmaren tänder. O det är bara fläkten som snurrar. Ska lossa pumpen i helgen och kolla om det är nått bränsle vid den och om de kommer bränsle när man startar dieselvärmaren. Kommer de bränsle så är de väl bara lossa vid dieselvärmaren och dubbelkolla där framme oxå
Jag hade fel när jag sa att du kan komma åt pumpen via inspektionsluckan under baksätet. Början på bränsleröret hittar du där men själva pumpen sitter under bilen. Lite bilder på hur det ser ut här:

http://www.svxc.se/phpBB2/viewtopic.php ... &start=260
Bakre hjullager hub 4 håls 1993 855

Hejsan, Mitt bakre högra hjulhubb har bö[…]

Åk till ÅF så ser dom vilken nyc[…]

Byta bärande balk 940

Finns verktyg att hugga loss punktsvetsar med. Jag[…]

Nix, funkar inte i AAOS, däremot i Sensus...