- ons 04 jan 2017, 17:23
#1137539
Borde egenligen finnas under symptombaserad felsökning men ser nu att den länk som VIDA säger skall finnas när det gäller luftläckage på värmaren i praktiken saknas, i alla fall i den engelska version av VIDA jag just nu tittar på. Ser ut att vara någon typ av programmeringsfel i VIDA. Om du kollar på en V70N istället för V70 II finns det dock en beskrivning där. Den stämmer förstås inte helt eftersom det är en annan värmardesign på V70N än på V70 II. Dock kan det kanske ge en del idéer om hur man kan gå tillväga och vad man skall kika på. Bäst tror jag dock kan vara att försöka hitta någon som verkligen förstår sig på din värmare och vet vad man skall kika efter om man har dålig effekt men inga felkoder.
Sedan bör du förstås ställa tillbaka kalibreringen av värmarfläkten till det värde du hade innan du ändrade. Vad som är rätt värde för just din bil vet jag inte men sannolikt var det rätt där från början och om du drar in för mycket luft i värmaren tappar du värmareffekt.
Sedan bör du förstås ställa tillbaka kalibreringen av värmarfläkten till det värde du hade innan du ändrade. Vad som är rätt värde för just din bil vet jag inte men sannolikt var det rätt där från början och om du drar in för mycket luft i värmaren tappar du värmareffekt.
Nuvarande Volvo: V70 T5 -02 Geartronic; V70 D4 -15 Geartronic
Tidigare Volvo: 145 DL -72 B20D man; 245 DL -75 B21A man; 745 GL -87 B230F man; 855 T5 -94 aut
Tidigare övriga: Saab 99 -71 1,7 man; Volkswagenbuss T1 -66 man; Cadillac Coupe de Ville -75 aut
Tidigare Volvo: 145 DL -72 B20D man; 245 DL -75 B21A man; 745 GL -87 B230F man; 855 T5 -94 aut
Tidigare övriga: Saab 99 -71 1,7 man; Volkswagenbuss T1 -66 man; Cadillac Coupe de Ville -75 aut