Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Smokey77
Ta loss ABS styrenheten och löd om den. Hade exakt samma fel och efter jag lödde om den fungerade allt som det skulle. Hastighetsmätare, tripp osv. Vet inte varför det ger så många spöksignaler när styrenheten strular.
av wolf_lover
Jag har fått tag på en annan abs styrenhet men det är inte samma nummer på den men passar den ändå
Användarvisningsbild
av DayDreamer
Kommer den från en tidigare bil 97-98 så kommer det inte att passa/fungera. Numren skiljer (tror jag) beroende på om man har STC eller inte och möjligen om bilen är fyrhjulsdriven eller ej.
av SubMarine
Finns olika versioner 99-00 beroende på om det är med eller utan TRACS/STC. Du har ju TRACS enligt bilden i första inlägget så du ska ha en box med den funktionaliteten. Tror inte ens en box utan TRACS/STC passar rent fysiskt för dig då du har en extra anslutning på ventilblocket på din bil.
av PerKr
Det kan inte vara tändningslåset som är lite slitet? På min 850 tappade returfjädern spänsten så att nyckeln ibland inte gick hela vägen tillbaka till läge II med resultat att ABS-lampan tändes (bromsarna betedde sig också skumt) och hastighetsmätaren stod på 0 konstant, minns inte om det var ytterligare symptom. Vi klarade oss ett tag på att vrida tillbaka nyckeln det lilla extra men till slut fastnade det i besiktningen. Det är åtminstone lätt att kontrollera :-)

Är det en volvofälg?

Är Tesla Y verkligen på 360 l? J[…]

Felkod B5

Hej allihop! Vi var och kollade på en XC60[…]

Välkommen ut i trafiken

Jag har kvar ett nytt expansionskärl, som &au[…]