...

Moderator: Moderatorer

Dom hör oftast av sig innan.. Hat sålt 3 klipp till dom.. Det där med snön på taket hade dom inte hört av sig om.. Hm.. Dom gav "cred" i allafall..
Kolla lite innan, rondellklippet.. Där tycker hon att jag är "lite väl på". Haha.. Hoppsan då...
Ja det finns ett rättsfall.. Kommer inte ihåg detaljerna men snubben försvar hittade nått kryphål. Tror inte det överklagades uppåt så det är inte prejudicerande prejudicerande. Det finns även många som fått böta för det.. Och jag har hört poliser som säger att dom även kan ta det som vårdslöshet i trafik. Folk som inte sopar av taket borde ha smisk!
joel80 skrev:Ja det finns ett rättsfall.. Kommer inte ihåg detaljerna men snubben försvar hittade nått kryphål. Tror inte det överklagades uppåt så det är inte prejudicerande prejudicerande. Det finns även många som fått böta för det.. Och jag har hört poliser som säger att dom även kan ta det som vårdslöshet i trafik. Folk som inte sopar av taket borde ha smisk!
Japp - missen är att lagföra det som "oförankrad last", vårdslöshet i trafiken är något annat
Om man får böter och betalar är en sak - Men finns det något rättsfall med med någon som dömts till vårdlöshet pga av "snö på taket"?
Det var tingsrätten som underkände begreppet "last" för snö
Tingsrätter dömer ibland lite knasigt.. Inte alltid så att högre instanser håller med. Och det händer också att samma "brott" bedöms olika i olika läns tingsrätt.
Vore intressant att få en prejudicerande dom på det.. Och om det då inte bedöms som osäkra last bör man nog göra om/lägga till det i lagen.
joel80 skrev:Tingsrätter dömer ibland lite knasigt.. Inte alltid så att högre instanser håller med. Och det händer också att samma "brott" bedöms olika i olika läns tingsrätt.
Vore intressant att få en prejudicerande dom på det.. Och om det då inte bedöms som osäkra last bör man nog göra om/lägga till det i lagen.
Fast lös kall snö, har jag svårt att se att den kan bli betraktad som farlig, jämför med snörök efter en bil på dåligt plogad väg
Skillnad med blötsnö som kan glida ner på framrutan då man bromsar
Sen har vi isblocken som finns uppe på lastbilars kapell, där snackar vi farligt
Fast lös snö på ett tak blir våt snö efter lite körning då taket värms från bilen. Sen fryser det lätt till.. Och vips så har man fina sjok av is att kunna skicka iväg på bilar bakom. Nej snön ska bort... eller föraren som kör med snön kvar. Så svårt är det inte att ha en borste i bilen och ta en minut eller två till att sopa bort skiten innan man åker iväg... :/
Smått skrämmande kommentar på förra videon (#100).
Skärmklipp 2017-01-06 13.14.30.png
Skärmklipp 2017-01-06 13.14.30.png (144.98 KiB) Visad 498 gånger
Alltså, hur får man för sig att högerregeln inte gäller bara för att det är raksträcka? Eller övergångsställe... WTF... Och sen håller på det så benhårt och aggressivt.. Undrar vem som är farlig i trafiken egentligen?

https://www.youtube.com/watch?v=S4xbI5A6_5Q&lc
  • 1
  • 331
  • 332
  • 333
  • 334
  • 335
  • 356
Volvo V40, 2014 eller 2016?

Utöver själva bilarna skulle jag ocks&ar[…]

Visa din semesterbil(d)

Är på väg norrut mot Urshult p&ari[…]