Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VolvoB20
Precis, det enda som är ok är att speca separat är sådant som man som kund kan välja/välja bort.

Tex kan man skita i att betala dokumentavgiften och få bilen reggad på sig via webbsidan istället är det ju helt ok. När jag köpte loss min förmånsbil gick det 100% via webben utan utskrivna papper och utan extra kostnader.
av Lövet
Snart kommer
"Försäljningschefs-Lasse ska ha löneförhöjning"-avgiften á 450kr också ska ni se ;)
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Lövet skrev:Snart kommer
"Försäljningschefs-Lasse ska ha löneförhöjning"-avgiften á 450kr också ska ni se ;)
:-)-)
av Buck666
Det gick löjligt lätt att "pruta" bort denna avgift, verkar som att åtminstone denna säljare också tyckte att denna avgift var lite dum. Tack för det Rejmes i Hallsberg. Snart står det en V70 D4 Summum 2015 på parkeringen :)

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Mikeys
Grattis till den nya bilen, låter som en riktigt trevlig en! Och kul att du slapp avgiften :)

För mig bidde det inget hos Rejmes, när jag väl fick kontakt med en säljare morgonen efter blev svaret i stil med "Ja just det, den sålde vi igår. Vi ska ta bort annonsen". Så jakten fortsätter... 8)
av Buck666
Tack! Tror det blir riktigt bra. Har letat efter en bra utrustad D4 till rätt pris ett tag nu, så skönt att hitta en som har det mesta jag "behöver" :)

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av DaddyTapir
För ett antal år sedan hade jag lyckats övertala min pappa att beställa en ny Alfa Romeo, affären var så nära i hamn som den bara kunde komma så det var bara signaturen som sagnades när säljaren slänger ur sig "ja och så var det ju leveransavgiften också, för transport från hamnen, registrering och det där". Nu minns jag inte summan men den var betydande, 5000kr eller ännu mer, så affären sprack snabbt och det blev en sur Audi istället för en eldig italienare:(
Missljud V60 T3 2012

Hej, Har en v60 T3 2012 med ett missljud som g&au[…]

Ta bort midjelist XC70

Ja jäklar, den videon ska man nog inte anv&au[…]

Välkommen ut i trafiken

Så var det fixat, tog inte många minut[…]

Då är du i gott sällskap. Vå[…]