Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Vad tror ni, hur lång modellcykel förväntas för nuvarande XC60? Är MY2017 sista årsmodellen eller kommer den att säljas som MY2018 parallellt under introduktion av nya XC60?

/Lennart
LJN skrev:Vad tror ni, hur lång modellcykel förväntas för nuvarande XC60? Är MY2017 sista årsmodellen eller kommer den att säljas som MY2018 parallellt under introduktion av nya XC60?

/Lennart
Informationen jag fått från de jag känner på Volvo är att nuvarande version skall sluta tillverkas v.17 och att den nya skall börja tillverkas v.20 i år. Vi har diskuterat varför den inte har visats ännu, kan bero på att de inte vill störa försäljning av de sista XC60 av nuvarande version då det är deras bäst säljande modell. Vet dock att den nya generationen är nära att vara produktionsfärdig, deras nya utvecklingschef som tog över efter Peter Mertens tyckte den var grymt skön att köra tydligen.
Tack Glenn3 för information, och då måste nog Volvo öppna orderböckerna snart eller :D
OM ovanstående stämmer så kan det heller inte vara många veckor kvar tills orderböckerna för nuvarande stänger... den ligger väl på runt 15 veckors leveranstid eller något sådant just nu!? Jaja, snart vet vi :wink:
Vad jag har hört är att eventuellt så kommer orderböckerna att öppnas vecka 5. Samtidigt som V90CC ska ha öppethelg hos dom flesta ÅF. Jag tycker att det låter lite skumt att lansera dessa bilar typ samtidigt hos handlarna. Men kanske ett affärsdrag för att locka mycket kunder.
Jag har även hört det som nämns högre upp att leverans ska ske under sommaren av nya XC60. Väntar med spänning på både bilder och prisuppgifter för XC60!
Ja, de måste nästan öppna orderböckerna snart, känner dock ingen som har koll på det. :-) Väntar med spänning på bilder och info.
Har själv en XC60 på ingång med leverans v.11 ungefär. Hade gärna haft den nya men tar hellre en välutrustad classic än en sämre utrustad av den kommande generationen. Har tjänstebil så får välja den om två år istället.

Handbromsen tar bra men man behöver dra spake[…]

Hur och varför vill du dela. Internet fr&arin[…]

Kolla reläet för bränslepumpen, l&o[…]

Det var oljefällan som var igensatt. Bät[…]