Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Yelow
Tja!!

Har en underbar Volvo 765 årsmodell 88 som rullat 32000mil, men kedjorna har börjat att rassla å det är dax för byte!! Nån som har erfarenhet av detta jobb som kan ge lite tips??

Möjligtvis om det kanske finns någon i Västerås trakten som har tid att hjälpa mig mot en slant, då jag själv inte riktigt tid, eller för den delen ork då jobbet slukat mkt av min energi...vill dock helst inte lämna in till verkstad då jag gärna vill skruva själv för att lära mig :)

M.v.h
av älgahuve
tjenare, ´

har nyligen bytt toppapackningar på en 764-88, bara man ser till o märka ALLA sladdar o skruvar o ha de rent så ska de bara va o riva, de ser avancerat ut men e inte så allvarligt. ha gärna en kamera o fota hur allt ser ut just innan du släpper kedjespännarna, ett hett tips e haynes rephandbok. men som sagt märk upp så mycket som möjligt ;)
av otto84
En av mina polare har en 760 med B280F som jag tyckte att jag hörde ett lätt rasslande ljud i. Det låter inte så mycket men det hörs något. Hur vet man om det är kedjorna? Den bilen har bara gått 15000 mil. Kan kedjorna vara slut redan?

..Ja 90% ned är ju busenkelt att uppnå[…]

Bensinpriser v2

Går fort uppåt Tankade 180 li[…]

Volvo car UX

Kört från Norrköping till Stockhol[…]

Tankade blankdiesel i grannbyn som har höjt m[…]