Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av bankb
Flajjan skrev:Headup display är riktigt trevligt och gör i mitt tycke att körningen blir mer avslappnad, man behöver inte titta ner på mätarna ideligen, detsamma när man kör med nav. - Hellre HUD än en stor färgdisplay bakom ratten..

Vill man ha lite mer ljud kan man ju lägga till subwoofer, lyfter en hel del.

Jag råkade bli väldigt pigg på tillval när jag specade min, men det får jag ju betala för i några år :shock:
Känner igen mig i det där med att bli pigg på tillval. Har nästan bara HUDen kvar nu som inte är vald. Tack och lov så gillar jag svarta bilar, så slipper lägga till pengar för färgen i alla fall :)
av Vonschneider
Finns det några bilder på "belysningspaketet", alltså stämningsljusen och hur det ser ut med dem tända? Hittar ingenting när jag söker efter det.
av DonutTony
bankb skrev:
SundanceKid skrev:Vad blev det för deal på leasingförslag då som gjorde tillvalen lättare?
Tycker alla förslag jag fick va väldigt lika. Några med insats några utan och lika olika summor och olika restvärde.
Vad för restvärde väljer ni på 3 är?
Man vill ju köpa ut den så billigt som möjligt efter 3 är utan att Skatteverket gnäller.

Skickat från min Iphone
Precis bytt jobb så får inte plocka en tjänstebil utan får ett tillägg på lönen. Så lägger den på privatleasing då jag inte vill äga bil efter att ha haft smidigheten med leasing i alla år.

För att få en hyfsad kalkyl har jag lagt den på 48 mån, räknar med 6000 mil om året. Så totalt 24 000 mil under leasingperioden. Har fått den på 42% i garanterat restvärde. När jag räknar på total milkostnad så känns det som en bra deal :)

De sista tillvalen jag gjorde idag var B&W, dragkrok och automatiskt insynsskydd till en ökad månadskostnad på 298 kr. Så var inte så mycket att snacka om.

42% restvärde på 24000 mil och 48 månader måste vara jättebra, bara att gratulera :D

En fundering beträffande privatleasing, om man tar en offert på privatköp av ny bil så får man oftast någonstans runt kanske 7-8% rabatt på bilen och 10% på tillbehör. Ibland mer, ibland mindre beroende på hur populär bilen är, kampanjer etc.
När priset på privatleasing beräknas, lämnas det rabatt på samma sätt där?
Eller hamnar "rabatten" på restvärdet, dvs att man får ett högre garanterat restvärde?

När jag tittar på ovanstående restvärde så stämmer det bättre mot vad man brukar få i inbyte vid 12000 mil och 3 år och normalt slitage.
Vid mina senaste inbyten så har buden legat någonstans runt 42-48% så det känns som att 1 år och 12000 extra mil kommer väldigt billigt.
Och är det så billigt då kanske privatleasing är något att överväga vid privatköp, för som jag minns det så ingår även försäkring och någon service i privatleasingen också väl?
av bankb
DonutTony skrev:
bankb skrev:
SundanceKid skrev:Vad blev det för deal på leasingförslag då som gjorde tillvalen lättare?
Tycker alla förslag jag fick va väldigt lika. Några med insats några utan och lika olika summor och olika restvärde.
Vad för restvärde väljer ni på 3 är?
Man vill ju köpa ut den så billigt som möjligt efter 3 är utan att Skatteverket gnäller.

Skickat från min Iphone
Precis bytt jobb så får inte plocka en tjänstebil utan får ett tillägg på lönen. Så lägger den på privatleasing då jag inte vill äga bil efter att ha haft smidigheten med leasing i alla år.

För att få en hyfsad kalkyl har jag lagt den på 48 mån, räknar med 6000 mil om året. Så totalt 24 000 mil under leasingperioden. Har fått den på 42% i garanterat restvärde. När jag räknar på total milkostnad så känns det som en bra deal :)

De sista tillvalen jag gjorde idag var B&W, dragkrok och automatiskt insynsskydd till en ökad månadskostnad på 298 kr. Så var inte så mycket att snacka om.

42% restvärde på 24000 mil och 48 månader måste vara jättebra, bara att gratulera :D

En fundering beträffande privatleasing, om man tar en offert på privatköp av ny bil så får man oftast någonstans runt kanske 7-8% rabatt på bilen och 10% på tillbehör. Ibland mer, ibland mindre beroende på hur populär bilen är, kampanjer etc.
När priset på privatleasing beräknas, lämnas det rabatt på samma sätt där?
Eller hamnar "rabatten" på restvärdet, dvs att man får ett högre garanterat restvärde?

När jag tittar på ovanstående restvärde så stämmer det bättre mot vad man brukar få i inbyte vid 12000 mil och 3 år och normalt slitage.
Vid mina senaste inbyten så har buden legat någonstans runt 42-48% så det känns som att 1 år och 12000 extra mil kommer väldigt billigt.
Och är det så billigt då kanske privatleasing är något att överväga vid privatköp, för som jag minns det så ingår även försäkring och någon service i privatleasingen också väl?
Leasingen räknas på priset efter rabatt. Jag har fått totalt dryga 8% i rabatt totalt, 7 på bilen och mellan 10-12% på tillbehören.

Sen har jag totalt 42% i restvärde. Så känner mig väldigt nöjd med affären. Har prutat en del men inte så jag blivit helt blå i ansiktet.

Försäkring, service, förvaring av hjul, tvätt vid varje service ingår, lånebil vid service. Så det mesta som behövs.

Hade kunnat lägga vinterhjulen i kalkylen men har dom utanför då jag tror jag kan få ett bättre pris då.

Får en milkostnad på bilen omkring 17,50 kr + bränsle och eventuella slitage, vad det nu skulle kunna vara. Säg 18,50 kr milen så är allt garanterat medräknat. Det är sinnessjukt billigt.

Tror faktiskt en anledning kan vara att dom väldigt sällan räknar på så många mil, så att kalkylmodellen inte riktigt hänger med. Men det bryr jag mig inte så mycket om :)

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av Lövet
Håller med om att du nog hamnat i en lite "för bra" del i kalkylen. Men det är ju bara att tacka och ta emot...
av BiTu
IMG_20161005_190534 - kopia.jpg
IMG_20161005_190534 - kopia.jpg (46.47 KiB) Visad 409 gånger
Vonschneider skrev:Finns det några bilder på "belysningspaketet", alltså stämningsljusen och hur det ser ut med dem tända? Hittar ingenting när jag söker efter det.
av BiTu
IMG_20161005_190500 - kopia.jpg
IMG_20161005_190500 - kopia.jpg (74.73 KiB) Visad 404 gånger
IMG_20161005_190524 - kopia.jpg
IMG_20161005_190524 - kopia.jpg (48.3 KiB) Visad 401 gånger
IMG_20161005_190630 - kopia.jpg
IMG_20161005_190630 - kopia.jpg (61.2 KiB) Visad 400 gånger
av Vonschneider
Tack BiTu! Är instegslisterna också en del av belysningspaketet, eller är detta med i Inscription? Jag såg nu att de lagt till belysta instegslister i "bygg" funktionen på Volvo's hemsida! (Om man väljer Momentum som utrustningsnivå)
Användarvisningsbild
av JanneP77
Vonschneider skrev:Tack BiTu! Är instegslisterna också en del av belysningspaketet, eller är detta med i Inscription? Jag såg nu att de lagt till belysta instegslister i "bygg" funktionen på Volvo's hemsida! (Om man väljer Momentum som utrustningsnivå)
Belysta instegslister (endast fram) ingår i belysningspaketet. Kollade upp saken med min säljare häromdagen då jag beställt en V90 CC Business Advanced (Momentum+).

....Plus att Volvo inte vill göra något[…]

Nästa elbil från Volvo?

Volvo har två modeller som börjar p&ar[…]

Vårterminen på båtmotorn

Ja,nu är det äntligen dags att göra[…]

Säkert reglerventilen på kompressorn. J[…]