Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av AndS
Bränslevärmare sitter standardmonterat åtminstone i dieslarna. Det som finns som tillägg i t.ex. klimatpaket är en programvara som man får betala för och får då andra styrfunktioner av värmaren. Så jag "tror" att man senare kan komplettera med den.
Användarvisningsbild
av jcartel
AndS skrev:Bränslevärmare sitter standardmonterat åtminstone i dieslarna. Det som finns som tillägg i t.ex. klimatpaket är en programvara som man får betala för och får då andra styrfunktioner av värmaren. Så jag "tror" att man senare kan komplettera med den.
Intressant!! Detta måste jag kolla upp.
av s6025t
AndS skrev:Bränslevärmare sitter standardmonterat åtminstone i dieslarna. Det som finns som tillägg i t.ex. klimatpaket är en programvara som man får betala för och får då andra styrfunktioner av värmaren. Så jag "tror" att man senare kan komplettera med den.
Är du 100% säker på att detta gäller nya SPA plattformen som V90 är byggd på till de äldre modellerna typ V70/XC60 var det så men där finns tiduret med som tillbehör vilket det inte gör till V90
http://accessories.volvocars.com/sv-se
av AndS
Tillskottsvärmaren finns i Sverigesålda bilar, sedan måste du välja till t.ex. Klimatpaket, VoC, etc, för att kunna styren den som parkeringsvärmare. Finns en variant med enbart värmarstyrning vilken borde kunna bli beställbar senare som tillbehör då det enbart är programvara.
Användarvisningsbild
av jcartel
Haha nu slutade det ändå med att klimatpaketet med VoC åkte på.. Lika bra, tror jag hade ångrat mig annars!
av bankb
jcartel skrev:Haha nu slutade det ändå med att klimatpaketet med VoC åkte på.. Lika bra, tror jag hade ångrat mig annars!
Riktigt bra beslut! Du kommer inte ångra dig :)
av Jacobsson
Nej Verkligen inte!
Sen en annan sak jag undrar över som kanske borde få en egen kategori.
Jag tycker, helt utan vetenskap. Att de nya Volvo dvs XC90 och V/S90 har en helt annan isolering i sin kupe.
Jag upplever att när man hoppas in i bilen är det en helt annan "värme" i dessa bilar, som att isoleringen gör sitt.
Jag menar då till skillnad från andra bilar jag haft, senast en V70 -14.
Det kan vara inbillning såklart men det känns som att den har en grundvärme tack vare sin isolering. Som ytterligare glädje är att värmen kommer riktigt snabbt när man startar bilen och rattvärmen är som ett mirakel..
Jag brukar köra VOC men när jag glömt det är bilen långt ifrån lika kall som tidigare.

Stenskott då rostar det inge konstigt med de[…]

Nästa elbil från Volvo?

Volvo har två modeller som börjar p&ar[…]

Vårterminen på båtmotorn

Ja,nu är det äntligen dags att göra[…]

Säkert reglerventilen på kompressorn. J[…]