- mån 02 jan 2017, 07:42
Min madam har som i en tidigare trad varit ryckig att kora men nu har jag sprungit pa ett betydligt storre problem imorse korde jag ca 55km enkelvag for att hamta en kollega vars bil vagrar starta komisk lr hur men iaf pa vagen tillbaka drog kylartempraturen i backen och gar nu endast upp om jag ligger pa motorvagen och kor ca 130 men den gar inte over andra stracket ocksa att lagga till ar att kylarvaskan blir inte varm (du kan doppa fingret i det) och inget tryck byggs upp. Detta oroar mig och jag har nu tva dar pa mig att hitta felet. Vattenpumpen ar bytt for ca 30000km sen tillsammans med kamremmen och om det nu ''bara'' ar en sensor vart i faglarna sitter den? Hon ovehettade inte medans vi korde tillbaka men vet inte hur mycket det tar innan motorn sager nej (vill inte veta heller) Hon lacker inte kylarvaska nanstanns kollade aven oljan sa det inte gick in dar och hon har inte tappat natt i kylarbehallaren. Vi har ca 0 gradigt ute pendlar nan plus nan minus. Just nu har hon inte heller natt skydd for motorn under da vi tog av det forra veckan pa jobbet for att se vart ett annnat olje lackage kom fran. Men det borde inte vara andledningen bakom kylartempraturen.
Vad kan det vara?
Vad kan det vara?
- By Stiffmeister