Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av andersuw
Dock torde man kunna säga "sönderrostning" och det borde ju rimligen smälla minst lika högt.
av oldtimersmc
andersuw skrev:Dock torde man kunna säga "sönderrostning" och det borde ju rimligen smälla minst lika högt.
Grejen är att det bara är vulkningen som släppt inte sönderrostig...
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Schmoyoho skrev:7000 kr var väldigt dyrt och 2900 var billigt men förståeligt så utan hjulinställning. Betalade 1100 kr/bussning, 1500 kr för arbetet och en tusenlapp för hjulinställning.
Såg att bussningarna kostar 200-300 kr om man beställer dem på nätet, funderar på att ta hem ett par.
av oldtimersmc
VolvoB20 skrev:
Schmoyoho skrev:7000 kr var väldigt dyrt och 2900 var billigt men förståeligt så utan hjulinställning. Betalade 1100 kr/bussning, 1500 kr för arbetet och en tusenlapp för hjulinställning.
Såg att bussningarna kostar 200-300 kr om man beställer dem på nätet, funderar på att ta hem ett par.

Sen är det bara att "klämma dit dom" som man säger, fan vad man saknar en billyft när man håller på med sånt jobb.
av andersuw
VolvoB20 skrev:Såg att bussningarna kostar 200-300 kr om man beställer dem på nätet, funderar på att ta hem ett par.
Har du någon länk till dessa?
Användarvisningsbild
av VolvoB20
andersuw skrev:
VolvoB20 skrev:Såg att bussningarna kostar 200-300 kr om man beställer dem på nätet, funderar på att ta hem ett par.
Bildelaronline24.se
Användarvisningsbild
av VolvoB20
oldtimersmc skrev:
VolvoB20 skrev:

Sen är det bara att "klämma dit dom" som man säger, fan vad man saknar en billyft när man håller på med sånt jobb.
Instämmer till 100%. När man var yngre kunde man ju ligga dagarna i ända under bilen, men nu börjar det bli lite jobbigt.

Just bytt bromsledningar och det var mycket krälande under bilen på pallbockar.
av andersuw
VolvoB20 skrev:
andersuw skrev:
Bildelaronline24.se
Hittar de här för ca 350 respektive 450 när jag tittar på bussningar som sägs passa min egen bil.

http://www.bildelaronline24.se/volvo/v7 ... infastning

Men vad vet man om kvaliteten på dessa jämfört med Volvos egna?

Sedan undrar man ju också lite över det faktum att det, om man köper Volvo original, finns fyra olika artikelnummer för bussningen på vänster sida och två olika på höger sida, vilket i sin tur torde hänga ihop med att det finns lika många olika bärarmar på vänster respektive höger sida. Då kikar jag ändå bara på vad som finns i reservdelslistan till just min bil, en V70 D4 -15 FWD med nivåreglering. Börjar man titta runt på andra årsmodeller och modellvarianter finns det ännu mer att välja på.

Hos bildelaronline24.se hittar man inte motsvarande variationer utan en och samma bussning påstås passa en rad olika bärarmar.
Användarvisningsbild
av VolvoB20
andersuw skrev:Men vad vet man om kvaliteten på dessa jämfört med Volvos egna? .
De kan ju omöjligt vara sämre än original som är mega-ultra-super-skit, original höll 2,5 år och 5000 mil för mig. :-O)
av andersuw
Ja de rostade tidigt sönder åtminstone i början. Numera kapslar ju Volvo in dem med en så kallad servicesats, som ingår om man köper originalbussning men annars får köpas till. Sedan gäller det ju att bussningen kan göra sitt jobb både länge och rätt så länge höljet står emot rosten.
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
Återkommande värmeproblem

Gjorde enligt rekommendation, varmkörde bilen[…]

Trasig pump? Rapsolja?

Ptja finns ju alltid riktig kylarrengöring an[…]

Nästa elbil från Volvo?