Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

K&N gör många typer av filter.....
Men en "sport-luftfilter-typ" som helt ERSÄTTER "vanliga luftfiltret" på dess rätta plats i orginal filterbox, har jag noll erfarenhet av på alla vis. (Om du menar ett sådant)
Även av vad det blir för ljud, osv, men jag kan nästan lova att en effektökning uteblir.
MickeM skrev:K&N gör många typer av filter.....
Men en "sport-luftfilter-typ" som helt ERSÄTTER "vanliga luftfiltret" på dess rätta plats i orginal filterbox, har jag noll erfarenhet av på alla vis. (Om du menar ett sådant)
Även av vad det blir för ljud, osv, men jag kan nästan lova att en effektökning uteblir.
Ja precis det är sånt jag pratar om som man lägger i original burken. Effekt förstår jag att det inte kommer ge något, men är mer ute efter lite högre och sportigare ljud, men eftersom den ligger i burken så kanske det inte blir nån direkt ljudskillnad alls utan bara skapar massa problem med just oljan som är i filtret och mer flöde som medför mer partiklar.

Bild
Jag hade monterat det utan tveka. Dessutom kan du rengöra och använda det hur länge som hellst. Kör med k&n insatts filter på min V70 2,5t 99 och fungerar utmärkt.
K&N säljer inga skitsaker. Går inte jämföra med biltemas 99:- filter!

De som förstör lmm med öppet filter har det antingen ligger löst eller dränker det i olja. Har kört med öppet K&N utan problem på flera bilmärken. Nu har grabben mitt flera år gammla filter på sin bmw 328 och den ryter fint 8) 8)
Nexus skrev:Jag hade monterat det utan tveka. Dessutom kan du rengöra och använda det hur länge som hellst. Kör med k&n insatts filter på min V70 2,5t 99 och fungerar utmärkt.
K&N säljer inga skitsaker. Går inte jämföra med biltemas 99:- filter!

De som förstör lmm med öppet filter har det antingen ligger löst eller dränker det i olja. Har kört med öppet K&N utan problem på flera bilmärken. Nu har grabben mitt flera år gammla filter på sin bmw 328 och den ryter fint 8) 8)
hehe ok där ser man :)
Blev det nån markant ljudskillnad från pappersfilter och insats K&N?
Consan skrev:Vad anser ni om ett BSR Opti Flow Filter System
http://sv.bsr.se/produkt/opti-flow-filt ... -2001-2009

Det är förvisso ett helt öppet filter med avskärning men verkar ju vara optimerad för bilarna
Hade sånt på min gamla chippade 850 T5, det lät jättefint (det frustar och stånkar) och som tidigare sagt, hade aldrig några problem.
(jag är ingen epa-raggare men kan ändå uppskatta en motor som hörs om det finns lite pulver i den i övrigt så det inte bara är dekaltrim.)
Strebern skrev:
Consan skrev:Vad anser ni om ett BSR Opti Flow Filter System
http://sv.bsr.se/produkt/opti-flow-filt ... -2001-2009

Det är förvisso ett helt öppet filter med avskärning men verkar ju vara optimerad för bilarna
Hade sånt på min gamla chippade 850 T5, det lät jättefint (det frustar och stånkar) och som tidigare sagt, hade aldrig några problem.
(jag är ingen epa-raggare men kan ändå uppskatta en motor som hörs om det finns lite pulver i den i övrigt så det inte bara är dekaltrim.)
Okej trevligt. Det är ju just ljudet jag är ute efter till en början. Men är det samma bekymmer här med som med ett K&N filter dvs att det släpper igenom mer skit till motorn? speciellt om det är ett öppet filter dessutom? förutom att det är en avskärning
Bakre hjullager hub 4 håls 1993 855

Hejsan, Mitt bakre högra hjulhubb har bö[…]

Åk till ÅF så ser dom vilken nyc[…]

Byta bärande balk 940

Finns verktyg att hugga loss punktsvetsar med. Jag[…]

Nix, funkar inte i AAOS, däremot i Sensus...