Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Som rubriken lyder, är det dags att byta mina nivomat/nivåreglerande stötdämpare (på XC90'n). Dessa kostar som bekant en bra slant, undrar därför om någon känner till någon vettig leverantör/webshop etc?
Det är ett par: Sachs 30683451 det handlar om.
Tack på förhand!
Vill man ha dessa billigt gäller det nog att spana på skroten. Jag köpte 2 stycken förra hösten för 787 kr styck till min V70 D4 -15, troligen på grund av en felmärkning. Normalt får man räkna med 3000 kr per styck på skroten och det dubbla nya.
andersuw skrev:Vill man ha dessa billigt gäller det nog att spana på skroten. Jag köpte 2 stycken förra hösten för 787 kr styck till min V70 D4 -15, troligen på grund av en felmärkning. Normalt får man räkna med 3000 kr per styck på skroten och det dubbla nya.
Vill dock inte ha begagnade dämpare. Hittat nya på webshop för 375$, får nog bli dem då.
Att sätta dit begagnade nivomater istället för nya tycker jag inte är något problem så länge dämparna bara rullat ett par tusen mil eller så. Har eftermonterat nivåreglering på båda mina bilar och gjort det huvudsakligen med delar från skroten. Men det kan kanske vara marigt att nu hitta nivomater till XC90 som rullat så pass lite. 375 dollar låter som ett bra pris men möjligen är nivomaterna till bilarna P2-serien något billigare än dem till senare generationer.

Åk till ÅF så ser dom vilken nyc[…]

Byta bärande balk 940

Finns verktyg att hugga loss punktsvetsar med. Jag[…]

Nix, funkar inte i AAOS, däremot i Sensus...

Aj :-o låter inte rimligt att du ska st&a[…]