Volvo V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Mini_ice
Jag har försökt att stänga av abl funktionen så jag stör mig på den vid statskörning.

Går då in i my car och klickar ur rutan. Men så fort jag startar bilen, (efter att den varit avstängd/låst) så är funktionen aktiverad igen. Detta är saxat från instruktionsboken :Funktionen aktiveras automatiskt vid start av bilen (förutsatt att den inte har deaktiverats i menysystemet MY CAR, se MY CAR).

Detta tolkar jag som att man borde kunna deaktivera denna? Någon som skulle kunna dubbelkolla detta innan jag åker till Volvo?
av Supes
Mini_ice skrev:Jag har försökt att stänga av abl funktionen så jag stör mig på den vid statskörning.

Går då in i my car och klickar ur rutan. Men så fort jag startar bilen, (efter att den varit avstängd/låst) så är funktionen aktiverad igen. Detta är saxat från instruktionsboken :Funktionen aktiveras automatiskt vid start av bilen (förutsatt att den inte har deaktiverats i menysystemet MY CAR, se MY CAR).

Detta tolkar jag som att man borde kunna deaktivera denna? Någon som skulle kunna dubbelkolla detta innan jag åker till Volvo?
Ska kolla om jag kan stänga av den senare.
Användarvisningsbild
av Mini_ice
Nej tyvärr avaktiverar den, men nästa gång jag startar bilen så är det en bock i rutan.

Det är kurvljusfunktionen som vi diskuterar.

Verkar som att ID.7 GTX kan få 1800kg fö[…]

Ventilationsgaller V90-18

Tack för hjälpen!

Mycket tråkigt att det överhuvudtaget h[…]

Problem med dörrlås v60

Klockrent. Exakt samma felbeskrivning som mitt pr[…]