Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av andersuw
Myko. Har nu provat alla mina webläsare (Explorer, Edge, Chrome) och alla låter mig se årtalet oavsett om jag är inloggad eller inte. Skulle det möjligen kunna vara en bugg som har med inställningen för "Mitt datumformat" i forumprofilen att göra? Det format jag använder är det som i skrivande stund beskrivs så här:

Idag, 19:19 / fre 30 dec 2016, 19:19
Andersuw har rätt, och det är ju ingen bugg. Innan man är inloggad får man ett standarddatumformat, som inkluderar årtalet. Sen, när man är inloggad, får man det som står i profilen. Det fanns inget Y i mitt format, så därför heller inget årtal när jag tittar på när ett inlägg gjorts. Lätt att fixa när man vet vad man ska göra.

För att återgå till det egentliga ämnet, så nej, en halv liter på tolv mil är definitivt inte ens inom den synnerligen frikostiga tolerans som en del tillverkare tillämpar, alltså en liter per 1000 km. Exemplet här blir ju fyra liter per 1000 km, så det är fyrfalt utanför toleranserna. Ändå är den toleransen i min mening helt absurd, men tillkom för att en del tillverkare annars fick renovera varenda motor (typ tidiga VW Golf med flera).
av mbc
andersuw skrev:Myko. Har nu provat alla mina webläsare (Explorer, Edge, Chrome) och alla låter mig se årtalet oavsett om jag är inloggad eller inte. Skulle det möjligen kunna vara en bugg som har med inställningen för "Mitt datumformat" i forumprofilen att göra? Det format jag använder är det som i skrivande stund beskrivs så här:

Idag, 19:19 / fre 30 dec 2016, 19:19
Tackar, nu ser jag oxå årtal, enkelt när man vet hur man gör.
av andersuw
Trevligt när man kan hjälpa till, särskilt om det sker av en ren slump. Har aldrig grunnat över eller ändrat på den inställningen. ;-)
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8

Är det gamla eller nya drivlinan i bilen? De[…]

Lyfta bilen

Det står i manualen (nedladdningsbar fr&arin[…]

Klonkar från kardan?

Hej, jag har en V70 2001 2.4T AWD. Körde inna[…]

@mimeck , På stereon eller vattenfallet d&a[…]