Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av oldtimersmc
Det var den ena så nu väntar den andra men först byta av drivremmar kamrem vattenpump lager till AC och ev lager till frihjul generator...
av mbc
oldtimersmc skrev:Köp för fan inte den jag köpte, har svurit som MERDE!!!
Den är definitivt anpassad för en MONDEO jAG FIXADE DET TILLSLUT men orkar inte skriva mer nu skall upp 0440
Tolkar det som att du köpt ett verktyg som inte funkade riktigt som det var tänkt.
Kan du fixa bild på det eller länk så man vet vilket man ska undvika.
av oldtimersmc
mbc skrev:
oldtimersmc skrev:Köp för fan inte den jag köpte, har svurit som MERDE!!!
Den är definitivt anpassad för en MONDEO jAG FIXADE DET TILLSLUT men orkar inte skriva mer nu skall upp 0440
Tolkar det som att du köpt ett verktyg som inte funkade riktigt som det var tänkt.
Kan du fixa bild på det eller länk så man vet vilket man ska undvika.
Du har tolkat rätt, återkommer...
av PeMa
Jag som startade tråden har nu fått bussningarna bytta hos Volvo och enligt dem behövs ingen hjulinställning... De släpper på länkarmen och pressar ur dem på plats på bilen tydligen. Jag lät göra hjulinställning ändå för däcken sliter lite på kanterna och det visade sig att jag hade toe out fram. Blev som en ny bil med nya bussningar och hjulinställning!
av oldtimersmc
PeMa skrev:Jag som startade tråden har nu fått bussningarna bytta hos Volvo och enligt dem behövs ingen hjulinställning... De släpper på länkarmen och pressar ur dem på plats på bilen tydligen. Jag lät göra hjulinställning ändå för däcken sliter lite på kanterna och det visade sig att jag hade toe out fram. Blev som en ny bil med nya bussningar och hjulinställning!
Är ett ganska stort häl där bulten som håller bärarmen går upp i karossen så visst kan det bli galet med bakvagnsinställningen.
av oldtimersmc
Nu bytt på my12 och där var det enklare, avgasröret har en annan dragning så fästet såg likadant ut som på de med dubbla rör.
På my10 med enkelpipa sitter det ett herrejösses fäste som kräver en hel del modifieringar av pressen jag köpte.
tog ca 6 timmar så det blir en hyfsad timpenning iaf.

Så nu är det bara att beställa remmar ac-lager rullar frihjul vattenpump mm för my10:an närmar sig 18k
Användarvisningsbild
av henso
Hmm fick mina utbytta på båda sidor gratis av Helmia bil i Sunne, togs på rostskyddsgarantin. Det var dock några år sen men jag har en 2008. :D
av andersuw
Generöst av Helmia. Var det Helmia själva som kom på att åberopa rostskyddsgarantin eller var det du? Ingen så dum tanke eftersom problemet med bussningarna just är att de rostar sönder snarare än slits ut.
av oldtimersmc
På 12:an så var ena "Hylsan" helt lös den andra sidan verkade hyfsat ok
På 10:an så var båda degenererade.
av oldtimersmc
henso skrev:Hmm fick mina utbytta på båda sidor gratis av Helmia bil i Sunne, togs på rostskyddsgarantin. Det var dock några år sen men jag har en 2008. :D

Verkligen generöst då det knappast rör sig om "genomrostning".
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 9

Jag har trasslat länge med att försö[…]

Stängning av 3G och 2G. VOC?

Jag hade fortfarande visning av temperatur tills f[…]

Saknas det bara lite på höjden och just[…]

Kn ju inte sånt här men toppen jäm[…]