Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av AndS
raven76 skrev:
Robbi skrev:
BiTu skrev:Så här ser den ut i vitt.
Har du kört den och kan säga något om den?

Skickat från min iPad med Tapatalk
Ser ut så här:
Namn
VOLVO PERSONVAGNAR AB
Adress
AVD 91924 PV17
Det står även "Test vehicle" på dörren, men bilderna visar väldigt bra hur CC tar sig ut i vit färg.
av raven76
AndS skrev:Det står även "Test vehicle" på dörren, men bilderna visar väldigt bra hur CC tar sig ut i vit färg.
Ja och jag tycker om det jag ser. Jag har beställt en vit. Men där finns det ju olika åsikter om vad folk tycker är snyggt och inte. Men den debatten lägger jag mig inte i. :wink:
Ser att den var i trafik för första gången i oktober. Så den är ju inte producerad v46 kan man väl konstatera.
av ehp
@ Thomas

Varför skulle det falla bort en dryg produktionsvecka kring Jul/Nyår??
Det är ju arbertgivarens år i år, med ett fåtal (2) (26/12 och 6/1) röda dagar som inträffar på vardagar, så det borde vara en bra produktionstakt veckorna igenom!!
/Ehp
av AndS
raven76 skrev: Ja och jag tycker om det jag ser. Jag har beställt en vit. Men där finns det ju olika åsikter om vad folk tycker är snyggt och inte. Men den debatten lägger jag mig inte i. :wink:
Även vår är vit och igår blev det 9 veckor till leverans :wink:
Användarvisningsbild
av sura56
ehp skrev:@ Thomas

Varför skulle det falla bort en dryg produktionsvecka kring Jul/Nyår??
Det är ju arbertgivarens år i år, med ett fåtal (2) (26/12 och 6/1) röda dagar som inträffar på vardagar, så det borde vara en bra produktionstakt veckorna igenom!!
/Ehp
På Volvo är det alltid uppehåll i produktion mellan jul och nyår och ibland några dagar in på nya året beroende på hur dagarna infaller.
Detta p.g.a att det är alltid större service och underhåll på produktionsutrustningen. Ibland ska det rivas gammal utrustning, ibland
installeras ny utrustning.
av BiTu
Nej jag har inte kört den. Det är Finnvedens Expresstransport som har den. De har 3st V90 Test Vehicles utöver den. Hade några av de första XC90 också. Killen som körde sa att de får testa ut dessa genom en personlig kontakt de har, verkar kul! Antar att ett transport/bud/express-företag är ett bra sätt att få många testmil.
Användarvisningsbild
av W.A.P.E.
Ja de har åkt på detta vis i många år!
Det kan sitta lite vad som helst under de plomberade motorhuvarna :)
Användarvisningsbild
av Funk
På Volvo är det alltid uppehåll i produktion mellan jul och nyår och ibland några dagar in på nya året beroende på hur dagarna infaller.
Detta p.g.a att det är alltid större service och underhåll på produktionsutrustningen. Ibland ska det rivas gammal utrustning, ibland
installeras ny utrustning.
Man har dessutom ett system för kundanpassad abetstid... man jobbar "extra" vid hög efterfrågan resten av året och ledigheten vid jul är en av fördelarna. Dessutom kan vissa skift ställas in beroende på hur de röda dagarna ligger i veckan..
Jag såg en transport idag med 5 st. V90CC på väg från Torslandahållet så dom kör frakter även om fabriken står still. Noterade även att alla var grå eller bruna..

/Thomas
Användarvisningsbild
av Robbi
Så ingen har provkört V90 CC? Jag var så korkad och beställde efter att bara ha provkört V90 och det är ju inte samma sak. Det är ju bara att jämföra V70 och XC70.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
av bankb
Robbi skrev:Så ingen har provkört V90 CC? Jag var så korkad och beställde efter att bara ha provkört V90 och det är ju inte samma sak. Det är ju bara att jämföra V70 och XC70.

Skickat från min iPhone med Tapatalk
Du är varken mer eller mindre korkad än alla vi andra som beställt V90 CC, och det verkar ju vara ett gäng med tanke på levtiden ;)

Hade också lite funderingar kring körkänslan, men efter lite funderingar så känns det rätt tryggt ändå. Körkänslan i XC90 är det ju verkligen inget fel på. Så antar att dom lyckats trimma in chassit på CC så den kommer att vara grym att köra! :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 19

Min gamla V70 höll på sådär[…]

Enligt Volvos chattsupport är där kä[…]

CarPlay i v70 2016

Frågan är. Hur påverkas denna n&a[…]

Volvo Assistans - och sedan?

Jo precis Det är ändå bra detta t[…]