Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av klacken
Monterade ny generator ikväll= samma sak :( Tog bort regulatorn för att kolla hur kolen såg ut,den va ju från en skrotad men allt såg bra ut. Montera tillbaka och när jag skulle sätta fast den klena tråden så va den borta :shock: . Märkte att den gått av där den kommer ur skyddshöljet och fallit ner i motorrummet.Brottytan va ärgad grön så har ju varit skadad en tid. Skarvade tråden och nu laddar den igen :D
av andersuw
Roligt att allt löst sig och trevligt att du hör av dig och berättar hur det gick. :D Kanske var det bara den dåliga kabeln det hängde på och du bytte generator lite i onödan. Å andra sidan verkade ju den gamla vara i rätt dåligt skick när du inspekterade den så det bytet kanske inte var ur vägen ändå.
av klacken
Känns ju lite surt att ha lagt ut 115€ bara för att en tråd va av men tror inte den gamla skulle fungerat så länge till så helt bortkastat är det inte. Den "nya" va bara körd 85tkm med så den lär jag ju inte behöva byta :)
av LaRy
Känner igen problemet. Hade exakt samma med ärgad kontakt som gick av på min gamla 740, för många år sedan. Min gissning är att det är miljön, lite saltstänk samt vibrationer från motor och generator som gör att kontakten lossnar.
CTEK Laddare (connect kabel)

Hej, Var kopplar man enklast/bäst denna kab[…]

På din övre bild har jag åtminsto[…]

Koppla in Isudar carplay

Tyvärr finns det inte där heller på[…]

Har varit i kontakt med Volvo i dag igen (4ggr) , […]