NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av pavan
Är det någon som har förslag på var man kan köpa 1 stycken begagnad stålfälg till Volvo V50, 2004? Eller fyra stycken om dom är billiga? I Stockholm, helst i norra Stockholm.
Har ringt till Sollentuna bilskrot som självklart har Julstängt. Har kollat med Däckia och några andra däckfirmor, samt kollat på Blocket och Tradera.
Tänkte om någon har något tips på nåt ställe eller någon som säljer detta?

Jag var tvungen att väja för en buss och slog i fälgkanten på trottoarkanten så att kanten på fälgen fläktes upp, försökte hamra ner kanten igen men det pyser ut luft mellan kanten på fälgen och däcket.

Behöver få tag på en stålfälg så fort som möjligt då jag nu har på ett sånt där smalt reserv däck och det är riktigt ordentligt halt med det däcket på.

Samt vet någon om vilka andra Volvo modellers fälgar passar på V50, eller andra bilmärken?

Tack på förhand.
av Lövet
av pavan
StefanN skrev:Bildelsbasen är ju det första man kollar, sen kan man börja ringa runt.
Jo jag förmodar att du har rätt, det var bara det att jag inte alls tänkte på det.

Fast sen är ju frågan hur snabbt man får tag på saker som man beställer från bildelsbasen? Som jag förstått det så är det oftast beställning genom post som gäller på Bildelsbasen?
Fast det är klart, det är ju ett alternativ om man inte hittar någonstans att åka och köpa direkt?
av Lövet
Beroende på bemanning på skrotarna i mellandagarna så kan det ta allt från 2dgr till 1 vecka skulle jag tro. Det mesta jag köpt har skickats dagen efter men då har det varit "vanliga" dagar.
av pavan
Tack för tipsen. Lyckades få tag på 1 stycke stålfälg på Allbildelar i Gladö Kvarn ( ute på vischan), det vart en "liten" tur på 13 mil ToR då man själv bor på norra sidan stan.

350 kr för en begagnad stålfälg med "lite" ytrost samt 150 kr för av och på montering av gamla däcket(ja däcket verkar ha klarat sig).
av Lövet
Skönt att det löste sig. Gladö Kvarn är ju ändå Sthlm trots allt.

ja, alla nät stängs inte över en na[…]

The Final Frame: Your $500,500.99 Gift https://tel[…]

Haha, ja uppenbarligen men frågan är ju[…]

Kör bara blockvärmare istället och […]