Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av AdrianH
Bor ca 30km söder om Gbg så det blir väldigt mycket motorväg och stadskörning, så det är lugnt, men på motorvägen kändes xc70n lite bättre,

Ljudet stör mig inte alls, låter T.o.m trevligt. Denna hela resa började när jag bytte min Fiat Freemont med en amerikansk V6 3.6 280hk till en identisk bil Men med en Italiensk 2.0 170hk diesel, som lät mer än vad den gjorde nytta, Fiat hade inte ens bytt växellåda, så så snabbt man åkte nerför så hade lådan en tendens att växla ner, vilket visade sig vara förödande på vintern.

Åkte nerför en viadukt, vid snö och halt underlag, självklart växlar bilen ner och jag får en riktigt äcklig sladd, som tur va så räddade jag situationen tillslut, Och bilen var tom, förutom mig, hade familjen varit med hade jag nog kört in bilen rakt igenom fönstret in till handlarn och krävt ett återköp.

Det var där vi bestämde oss för att byta ifrån oss freemonten, det var då jag och min fru kom in på Volvo och dess säkerhet.

Hade endast jag fått välja och köpt med hjärtat hade det nog blivit en Chevrolet tahoe 2012 V8 hybrid eller en dodge durango 2016 med en hemi V8. Men ska man vara realistisk så hör inte dessa bilar hit i Sverige, både när det gäller garantier, rostskydd och förbrukning, jaja man kan alltid drömma.
av Göte
Jag provkörde XC60 T5 och fick den där vill ha känslan direkt, det var dock lite för mycket trafik för att testa prestandan ordentligt. Men det jag tänkte på direkt var att den var så otroligt tyst när jag körde, och att det kändes som 70km/h när jag låg i 110km/h. automat och adaptiv farthållare och den stora stereon med sub blir lite extra krydda på moset :lol: ett par veckors väntan kvar.
av Matzz
DejanXC60 skrev:Hur kollar man vilken sort av generatorn man har?
Det står på baksidan av generatorn , stoppa ner mobilen och ta ett foto är enklast lite svårt att se , men det sitter 180A om du har en d4awd , och min funkar perfekt med den generatorn , allt blir varmt och gott .
av Mumsmums
20161227_171115-1.png
20161227_171115-1.png (531.8 KiB) Visad 645 gånger
Hur man älskar sin XC60? Man tar den med till dess "hemmaplan"! :D
av pelleplutt
Jag känner precis samma sak som du, alltså, jag känner ingenting för min bil. När jag precis hade plockat ut den var den guld, mycket bättre lastutrymme än i S80n och navigation! Men sen började det, passagerar sätet fram vibrerar (hörs tydligt) vid olika hastigheter och när man kör över kullersten/spår. Något i bakvagnen skramlar också, insatsen i bakljusen sitter löst, något annat i karossen är löst, det ena belysta fotsteget gav upp efter en vecka, panoramataket knarrar, tröskelskyddet i aluminium lossnar varje vecka, och så vidare.

Handlaren bryr sig inte så värst mycket heller, t.o.m. Mekonomen brydde sig mer om att felsöka trots att de inte ville ha betalt för det.

Jag förstår precis hur du känner AdrianH.

Det är så illa att jag är beredd att ta den ekonomiska smällen det innebär att köpa en helt ny XC60 (min nuvarande var också helt ny), men man blir ju lite avskräckt efter att ha läst den här tråden tyvärr. :(

EDIT: Min nuvarande är inte en XC60 utan en Hyundai Tucson, ifall inlägget blev otydligt. :)
Senast redigerad av 1 pelleplutt, redigerad totalt 0 gånger.
av KrilleW
pelleplutt skrev:Jag känner precis samma sak som du, alltså, jag känner ingenting för min bil. När jag precis hade plockat ut den var den guld, mycket bättre lastutrymme än i S80n och navigation! Men sen började det, passagerar sätet fram vibrerar (hörs tydligt) vid olika hastigheter och när man kör över kullersten/spår. Något i bakvagnen skramlar också, insatsen i bakljusen sitter löst, något annat i karossen är löst, det ena belysta fotsteget gav upp efter en vecka, panoramataket knarrar, tröskelskyddet i aluminium lossnar varje vecka, och så vidare.

Handlaren bryr sig inte så värst mycket heller, t.o.m. Mekonomen brydde sig mer om att felsöka trots att de inte ville ha betalt för det.

Jag förstår precis hur du känner AdrianH.

Det är så illa att jag är beredd att ta den ekonomiska smällen det innebär att köpa en helt ny XC60 (min nuvarande var också helt ny), men man blir ju lite avskräckt efter att ha läst den här tråden tyvärr. :(
Äsch. Av alla tusentals XC60 som Volvo säljer i Sverige varje år så är det ju dumt att bli avskräckt av en enda erfarenhet. Majoriteten av XC60-ägarna är garanterat supernöjda med sina bilar. Alla bilmärken lämnar dessvärre ifrån sig enstaka måndagsexemplar.
Underkänd på avgasrening

Bra tips!

Cupefläkten.

Det är så att jag har en v60 D3 2012. […]

Jag skulle gissa att mångledaren med en dsub[…]

Ojämn gång.

Min XC70 1 -99/00 rullar ojämnt på tom[…]