Volvo XC90 (15-), S/V90 (16-) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av KrilleW
wetterstrom skrev:hur funkar det den dagen man ev säljer bilen,måste köparen ha en iphone för att det ska fungera lr kan man fortfarande använda std skärmen

Apple CarPlay ligger "ovanpå" bilens infotainmentsystem så det har ingen betydelse om nästa ägare inte har en iPhone. Bluetooth och alla andra funktioner fungerar precis som vanligt.
Användarvisningsbild
av joel80
Hur är det med Android Auto... Funkar det utan att koppla in mobilen med sladd?
av KrilleW
joel80 skrev:Hur är det med Android Auto... Funkar det utan att koppla in mobilen med sladd?

Ja, den senaste uppdateringen gör det. Google använder sig av wifi istället för BT. Dessutom kan du spegla upp Waze, vilket är i min mening den bästa kartan som finns.
Användarvisningsbild
av Slasse
Men det har ju funnits stöd för "wireless CarPlay" sedan iOS9. Varför har Volvo valt att inte implementera det för? BMW och Volkswagen har redan det mig veterligen.

EDIT: Det verkar vara lite si och så med Wireless CarPlay enligt denna post från MacRumours: http://www.macrumors.com/2016/10/13/wir ... -5-series/
Användarvisningsbild
av joel80
KrilleW skrev:
joel80 skrev:Hur är det med Android Auto... Funkar det utan att koppla in mobilen med sladd?

Ja, den senaste uppdateringen gör det. Google använder sig av wifi istället för BT. Dessutom kan du spegla upp Waze, vilket är i min mening den bästa kartan som finns.
Trevligt.. Ja jag använder mig också så gott som uteslutande av Waze. Även då jag kör vägar jag hittar... Den direkta rapporteringen om trafikhinder eller köer och andra bättre rutter gör det till en av mina viktigaste appar.

Svar till "LuffarKalle": De fyra nya rel[…]

Prestige Performance

Samma "kines grejer" alla andra kr&a[…]

Det ser ut som hastighetskontrollern för kupe[…]

Falsklarm av insekt?

Det verkar rimligt att om en skalbagge förl&a[…]